دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 15:06
میلانی در گفتگو با آنا:

انتقال سایت آرادکوه معطل تصمیم کارگروه مربوطه است

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتقال سایت آرادکوه برای رفع بوی بد اطراف فرودگاه امام خمینی معطل تصمیم کارگروه مربوطه است.
کد خبر : 383000
n82795515-72110643.jpg

سید آرش حسینی میلانی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در ارتباط با خبر منتشر‌شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر این‌که شهرداری تهران به وظیفه خود در انتقال سایت دفع پسماند آرادکوه عمل نکرده است، اظهار کرد: انتقال آرادکوه موضوعی بود که به‌خاطر بوی بد ناشی از آن در مسیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شدت گرفت و بر همین اساس هم رئیس جمهور دستور پیگیری موضوع را صادر کرد.


وی ادامه داد: پیرو دستور رئیس جمهور کارگروهی برای بررسی موضوع با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده ولی هنوز نظر رسمی از این کارگروه منتشر نشده است و حتماً تصمیم‌گیری‌های مهم برای کلان‌شهر تهران باید از مسیر سازوکارهای قانونی خود و با موافقت و همراهی همه دستگاه‌های مربوطه انجام شود.


رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که جابجایی سایت دفن زباله آرادکوه موضوع مهمی است که می‌بایست در قالب یک فرآیند رسمی صورت پذیرد، افزود: به‌صورت رسمی می‌بایست نظر دستگاه‌های مسئول خواسته شود و هرگونه تصمیم‌گیری باید متکی بر مطالعات جامع مکان‌یابی محل دفن جدید باشد.


حسینی میلانی تصریح کرد: نکته مهم این است که پس از ارائه و تصویب طرح مکان‌یابی، انتقال محل دفن آرادکوه به مرکز جدید هزینه‌های انتقال پسماند را افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داد و پیامدهای این افزایش هزینه و راهکارهای جبران آن بایستی مد نظر قرار گیرد.


وی افزود: این در حالی است که جایگزینی این مرکز از منظر اجتماعی نیز مسئله مهمی دیگری است چون در حال حاضر هر مکانی که برای انتقال مرکز دفع پسماند انتخاب شود از سوی ساکنان آن مناطق با اعتراض مواجه خواهد شد.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته