دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 14:48
معاون وزیر امور خارجه کویت:

کویت هر اقدامی برای کاهش تنش در منطقه انجام می‌دهد

معاون وزیر امور خارجه کویت گفت که این کشور از هیچ تلاشی برای کاستن از تنش در منطقه فروگذار نمی‌کند.
کد خبر : 382989
1280x960.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه «الجریده» چاپ کویت، «خالد الجارالله» با بیان اینکه به آینده روابط کشورش با عراق خوش‌بین است، گفت: «دو کشور در حال رایزنی برای توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها هستند».


وی با یادآوری این نکته که قرار است فردا عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق برای تبادل نظر درباره همکاری‌های دوجانبه به کویت سفر کند، افزود: «دراین‌دیدار چندین پرونده مهم مشترک ازجمله موضوع مرزهای دریایی بررسی می‌شود».


معاون وزیر امور خارجه کویت درباره نشست‌هایی که قرار است پادشاه عربستان در مکه برگزار کند، تصریح کرد: «کویت اهتمام ویژه‌ای به مشارکت در کنفرانس‌های عربی و اسلامی دارد و ما در نشست مکه حضور خواهیم یافت تا درباره موضوعات مربوط به منطقه رایزنی کنیم».


جارالله درباره بحران قطر گفت: «کویت همچنان  به بسته شدن این پرونده امیدوار است تا کشورهای منطقه از این بحران خلاصی یابند و بر روی مقابله با دیگر چالش‌ها متمرکز شوند».


وی درباره دیدارهای اخیرش با تعدادی از وزیران امور خارجه کشورهای مختلف تصریح کرد: «کویت تمایل دارد روابطش را با کشورهای جهان توسعه دهد و این منافی اینکه بخواهیم میزبان وزیران امور خارجه باشیم و درباره پرونده‌های مختلف تبادل نظر کنیم، نیست».


خالد جارالله درباره استقرار تروریست‌های آمریکایی در منطقه تأکید کرد: «تماس‌ها با طرف آمریکایی ادامه دارد و ما در چارچوب توافقات و ملاحظات پیوست‌شده به این توافقات در حال هماهنگی و همکاری هستیم و موضوعی طبیعی است».


معاون وزیر امور خارجه کویت درباره اظهارات مقامات ایرانی و آمریکایی که گفته‌اند تمایلی به تقابل با یکدیگر ندارند، گفت: «تنش وجود دارد، ولی ما از این اظهارات به طور مثبتی استقبال می‌کنیم و باید بگویم که کویت از هیچ اقدامی برای کاهش تنش در منطقه دریغ نمی‌کند».


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته