دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1394 - 10:41

«بشار اسد» طرح انگلیس برای برکناری‌اش از قدرت را رد کرد

سایت روزنامه «گاردین» گزارش کرد که رئیس‌جمهوری سوریه طرح دولت انگلیس برای برکناری‌اش از قدرت، 6 ماه پس از تشکیل دولت موقت در این کشور را نپذیرفت.
کد خبر : 38296

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «عمران زعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در مصاحبه با روزنامه «گاردین» گفت: چه کسی به وزیر امورخارجه انگلیس اجازه داده است که به‌جای سوری‌ها مدت باقی‌ماندن رئیس‌جمهوری این کشور در قدرت را تعیین کند؟


براساس این گزارش، «زعبی» افزود: انگلیس با حمله به تنها کشور درگیر با گروه داعش و فشار به «بشار اسد» برای برکناری از قدرت ، سیاستی غیر عقلانی را دنبال کرده است.


«گاردین» گزارش کرد: ادامه بحران پناه‌جویان و کشته شدن دو عضو برجسته گروه داعش به‌وسیله جنگنده‌های انگلیسی باعث شد تا «فیلیپ هاموند» وزیر امورخارجه انگلیس تلاش دیپلماتیک بیشتری برای ایجاد تغییر در دمشق از خود نشان دهد.


به‌نوشته این روزنامه انگلیسی، طرح دولت انتقالی در متن کنفرانس ژنو 2012 وجود دارد اما این برای نخستین‌بار است که مدت زمانی مشخص برای برکناری «اسد» بیان می‌شود.


«زعبی» گفت: مشکل پناهندگان را کشورهای اروپایی و آمریکایی باید تحمل کنند زیرا آن‌ها با سیاست‌هایشان در منطقه باعث به‌وجود آمدن این بحران شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته