دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1394 - 09:46

عیادت پادشاه عربستان از مجروح ایرانی در مکه/ ادعای جدید العربیه درباره تعداد کشته‌شدگان ایرانی

منابع خبری عربستان سعودی از عیادت «سلمان بن عبدالعزیز» شاه این کشور از یک بانوی ایرانی مجروح در حادثه اخیر مکه خبر دادند.
کد خبر : 38282

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از العالم، وبگاه خبری «عاجل» در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» اعلام کرد که «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی در جریان عیادت از مجروحان حادثه سرنگونی یک جرثقیل در مکه، از یک بانوی ایرانی مجروح در این حادثه عیادت کرد.


سلمان پس از گذشت بیش از 24 ساعت از حادثه خونین مسجد الحرام شب گذشته تحت فشار رسانه‌ای، برای بررسی و پیگیری این حادثه وارد مکه شد.


حادثه دو شب گذشته سقوط بالابر ساختمانی در مسجدالحرام به کشته شدن 107 نفر از جمله یک ایرانی و زخمی شدن حدود 250 نفر دیگر منجر شد.


جرثقیلی که در مسجد الحرام سقوط کرد متعلق به شرکت «نسما» وابسته به محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی است.


پس از گذشت 48 ساعت از حادثه خونین در مسجد الحرام، تلویزیون العربیه در گزارشی با اشاره به مشخص شدن هویت کشته شدگان در حادثه سقوط بالابر ساختمانی مدعی شد که 25 ایرانی در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.


این درحالی است که این رسانه‌ از قول منابع رسمی این خبر را منتشر نکرده و منابع دیگر نیز چنین خبری را منتشر نکرده‌اند.


براساس این گزارش، 15 پاکستانی، 23 مصری، 10 هندی، 25 ایرانی، 6 مالزیایی، 25 بنگلادشی و یک افغانستانی و یک الجزایری در این حادثه کشته شده‌اند.


تلویزیون العربیه نزدیک به حکومت آل‌سعود درحالی این خبر را منتشر کرده که پیش از این مقامات رسمی در کشورمان اعلام کرده بودند که یک ایرانی در حادثه سقوط بالابر ساختمانی در مکه جان خود را از دست داده و 32 نفر نیز زخمی بودند که پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند.


مقامات ایرانی پیش از این به فاصله چند ساعت پس از وقوع حادثه، اسامی افراد زخمی شده را منتشر کرده بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته