دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1398 - 13:42
ارژنگ‌مهر:

استفاده از کسب‌ و کارهای نوپا در صنعت موزه‌داری بسیار مهم است

یک مدرس دانشگاه گفت: کسب‌ و کارهای نوپا در حوزه صنعت موزه‌داری یک فرصت است که اگر به درستی استفاده نشود، به تهدید تبدیل خواهد شد.
کد خبر : 382647
arzhang.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، داود ارژنگ‌مهر پیش از ظهر امروز در نشست علمی تخصصی که به‌مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، به موضوع استارت‌آپ‌ها در صنعت موزه‌داری پرداخت و گفت: استارت‌آپ‌ها که از آن به‌نام کسب‌ و کارهای نوپا یاد می‌شود، فرصت جدیدی را در صنعت گردشگری ایجاد کرده‌اند تا کارها ساده‌تر و راحت‌تر به دست مخاطب برسد.


وی با بیان اینکه حدود 52 میلیون گوشی هوشمند در ایران وجود دارد، افزود: این حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی یک فرصت برای حوزه گردشگری و موزه‌داری است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.


این مدرس دانشگاه تصریح کرد: این استارت‌آپ‌ها همچنان که یک فرصت به شمار می‌آیند، اگر به‌درستی از آن استفاده نکنیم، به یک تهدید تبدیل خواهد شد.


وی به معرفی چندین اپلیکیشن جهانی برای معرفی موزه‌ها اشاره کرد و از موزه‌داران خواست که در عصر جدید از این ابزار به روز جهت توسعه کمّی و کیفی موزه‌داری بهره بگیرند.


ارژنگ‌مهر تصریح کرد: باید برای رقابت در عرصه فعالیت‌های موزه‌داری، راهکارهای جدیدی را در پیش گرفت و تغییر و تحولات اساسی را در این حوزه ایجاد کرد.


انتهای پیام/4072/4090/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب