دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بر اساس رتبه‌بندی‌ها؛

دانشگاه آزاد اسلامی در میان بزرگ‌ترین سیستم‌های دانشگاهی جهان

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین سیستم‌های دانشگاهی در جهان است و میزان ثبت‌نام دانشجوی جدید آن به بیش از یک میلیون نفر در سال می‌رسد.
کد خبر : 382574
8086411_333.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا-هانا حیدری؛ آموزش عالی نقشی ضروری در غنی‌سازی و بقای تمدن بشریت ایفا می‌کند. آموزش عالی به مردم کمک می‌کند تا محدودیت‌های خود را پشت سر بگذارند و روی نقاط قوتشان تمرکز کنند.


رسالت دانشگاه‌ها این است که بستری برای آموزش علم و دانش به دانشجویان فراهم کند تا بتوانند با استفاده از آن به آینده‌ای بهتر و روشن برسند.


مؤسسات آموزش عالی زیادی در سراسر جهان تسهیلات و امکانات آموزشی را برای دانشجویان فراهم می‌کند، شاید برای شما هم جالب باشد که بزرگ‌ترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی دنیا را بشناسید.


اندازه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معمولاً ارتباط مستقیمی با تعداد دانشجویانی دارد که در آن محل مشغول به تحصیل هستند، برای مثال هرچه یک دانشگاه بزرگ‌تر باشد، تعداد دانشجویان بیشتری نیز دارد.


در ادامه بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان از نظر تعداد ثبت‌نام را بررسی می‌کنیم.


دانشگاه تربوکا، اندونزی



دانشگاه تربوکا یک مؤسسه آموزش عالی در اندونزی است که در سال 1984 تأسیس شده است. سالانه 585 هزار و 700 دانشجوی جدید در دانشگاه تربوکا ثبت‌نام می‌کنند. سیستم یادگیری باز، آموزش از راه دور و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده از جمله مزیت‌های دانشگاه تربوکاست.


مأموریت این دانشگاه ارائه دوره‌های آموزشی انعطاف‌پذیر برای افرادی است که توانایی یا دسترسی به تحصیلات سنتی را ندارند. دانشگاه تربوکا با تمرکز بر سیستم آموزشی باز و آموزش از راه دور موفق شده است آموزش را برای مردم در دورافتاده‌ترین مناطق نیز فراهم کند.


این مؤسسه آموزش عالی دوره‌های تحصیلی انعطاف‌پذیری دارد، بدین ترتیب دانشجویان محدودیت زمانی برای تکمیل دوره و فارغ‌التحصیلی ندارند.


یکی از راه‌های موفقیت دانشگاه تربوکا ارائه مواد آموزشی از طریق مولتی‌مدیاست. این امر به دانشجویان اجازه انتخاب از میان محتوای شنیداری، دیداری، الکترونیک و حضوری را می‌دهد.


دانشگاه ایالتی نیویورک، ایالات متحده



دانشگاه ایالتی نیویورک که در سال 1948 در آمریکا تأسیس شده، سالانه 606 هزار و 232 دانشجو ثبت‌نام می‌کند. این مؤسسه آموزش عالی تعداد زیادی پردیس تخصصی دارد که یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن محسوب می‌شود.


دانشگاه ایالتی نیویورک که بزرگ‌ترین و جامع‌ترین سیستم دانشگاهی در ایالات متحده است، 64 دانشکده مختلف دارد که تجربه تحصیلی منحصربه‌فردی را برای دانشجویان به ارمغان می‌آورند.


 این مؤسسه آموزش عالی از نظر موقعیت مکانی نیز شرایط عالی را برای دانشجویان فراهم کرده است، 93 درصد از اهالی نیویورک در فاصله 15 مایلی یکی از دانشکده‌های دانشگاه ایالتی نیویورک قرار دارند.


دانشگاه ایالتی نیویورک دانشکده‌های زیاد و متنوع خود را به چهار دسته کلی تقسیم کرده است که شامل مراکز دانشگاهی و مؤسسات ارائه‌دهنده گرانت تحقیقاتی، کالج‌های منطقه‌ای، کالج‌های فنی و کالج‌های جامع می‌شود.


دانشگاه آزاد اسلامی، ایران



دانشگاه آزاد اسلامی که در سال 1982 در ایران تأسیس شده است، سالانه یک میلیون و 500 هزار دانشجوی جدید به خود جذب می‌کند. این مؤسسه آموزش عالی نیمه‌خصوصی، بزرگ‌ترین و جامع‌ترین سیستم آموزش عالی در ایران محسوب می‌شود.


دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 300 واحد در سراسر ایران و چهار واحد هم در کشورهای خارج دارد. این مؤسسه آموزش عالی بودجه‌ای از دولت نمی‌گیرد و درآمد خود را از شهریه‌ دانشجویان و کمک‌های مالی تأمین می‌کند.


فرایند جذب و ثبت‌نام دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق کنکور سراسری است. شعار این دانشگاه «آموزش عالی برای همه» است که نقش پررنگی در موفقیت این سیستم آموزش عالی در ایران داشته است. 


 دانشگاه علامه اقبال، پاکستان



دانشگاه علامه اقبال که در سال 1974 در پاکستان تأسیس شده است، سالانه یک میلیون و 121 هزار و 38 دانشجوی جدید پذیرش می‌کند. از ویژگی‌های بارز این دانشگاه می‌توان به ارائه سرویس آموزش از راه دور اشاره کرد.


تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه علامه اقبال را زنان تشکیل می‌دهند. این مؤسسه آموزش عالی که در اسلام‌آباد قرار دارد، 44 پردیس و مرکز آموزشی در سراسر پاکستان دارد.


دانشگاه علامه اقبال نخستین دانشگاه در جنوب آسیاست که امکان آموزش از راه دور را برای دانشجویان فراهم کرده است. این دانشگاه تلاش می‌کند با گسترش دسترسی و شهریه پایین آموزش عالی را برای همه افراد جامعه حتی خانواده‌های کم‌درآمد فراهم کند.


یکی از تمرکزهای اصلی دانشگاه علامه اقبال تحصیل زنان است. این مؤسسه آموزش عالی سعی دارد دسترسی به تحصیلات و دانشگاه را برای زنان جامعه افزایش دهد تا زنان بتوانند در کنار برنامه روزمره شلوغ خود به دانشگاه نیز بروند.


دانشگاه آنادولو، ترکیه



دانشگاه آنادولو که در سال 1985 در ترکیه تأسیس شده، هر سال یک میلیون و 969 هزار و 733 دانشجوی جدید ثبت‌نام می‌کند. این مؤسسه آموزش عالی دارای استانداردهای آکادمیک بالاست و دانشجویان را به صورت انتخابی از میان تقاضانامه‌های تحصیلی پذیرش می‌کند.


دانشگاه آنادولو که در شهر اسکیشهیر واقع شده است، تلاش می‌کند بهترین کیفیت آموزش را به دانشجویان ارائه دهد. این مؤسسه آموزش عالی استانداردهای بالایی برای پذیرش دانشجو دارد و به تضمین موفقیت تحصیلی شهرت دارد.


این دانشگاه غیردولتی تمرکز و تأکید بسیاری روی رشته‌های علوم پایه، جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات و نوآوری دارد. دانشگاه آنادولو با ادغام چهار مؤسسه آموزش عالی به نام آکادمی اقتصاد، دانشکده پزشکی، آکادمی مهندسی و معماری و دانشکده علوم تجاری شروع به کار کرد.


دانشگاه ملی بنگلادش، بنگلادش



دانشگاه ملی بنگلادش در سال 1992 در  شهر گزیپور بنگلادش تأسیس شد. تعداد ثبت‌نام سالانه این مؤسسه آموزش عالی 2 میلیون و 97 هزار و 182 دانشجو است.


تمرکز اصلی دانشگاه ملی بنگلادش گسترش دسترسی به آموزش عالی در مناطق روستایی و نیمه‌ روستایی است. این دانشگاه موقعیت مکانی استراتژیکی دارد و امکان دسترسی برای دانشجویان شهری و روستایی فراهم است.


دانشگاه ملی بنگلادش در نزدیکی داکا قرار دارد که پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت بنگلادش است. این مؤسسه آموزش عالی بهترین و به‌روزترین رویکردهای آموزشی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.


علاوه‌بر مرکز اصلی دانشگاه ملی بنگلادش در گزیپور، این مؤسسه آموزشی 6 مرکز منطقه‌ای نیز دارد که به صورت پیوسته با یکدیگر کار می‌کنند تا سیستم آموزش عالی را به بهترین نحو ممکن به دانشجویان ارائه کنند.


دانشگاه ملی بنگلادش به دستور مجلس این کشور و باهدف گسترش دسترسی به آموزش عالی برای تمام مردم تأسیس شده است.


دانشگاه ایندیرا گاندی، هند



دانشگاه ایندیرا گاندی در سال 1985 در هند تأسیس شد، سالانه 4 میلیون دانشجوی جدید ثبت‌نام می‌کند. این مؤسسه آموزش عالی که دانشگاه مرکزی هند محسوب می‌شود، امکان آموزش از راه دور را برای دانشجویان خود فراهم کرده است.


دانشگاه ایندیرا گاندی که در دهلی نو قرار دارد، بزرگ‌ترین مؤسسه آموزش عالی از نظر تعداد دانشجو در جهان است. این دانشگاه با هدف افزایش دسترسی به آموزش عالی و تحصیلات برای تمام اعضای جامعه تأسیس شده است.


هدف اصلی دانشگاه ایندیرا گاندی فراهم کردن فرصت تحصیلی برای دانشجویان از همه اقشار جامعه است. این دانشگاه بر ارائه آموزش از راه دور و افزایش کیفیت کلاس‌های حضوری متمرکز است.


کمک به قشر محروم جامعه برای دانشگاه ایندیرا گاندی بسیار حائز اهمیت است. این مؤسسه آموزش عالی با فراهم کردن برنامه درسی انعطاف‌پذیر به دانشجویان کمک می‌کند تا در هر زمانی به آموزش عالی دسترسی داشته باشند.


گسترش دسترسی به آموزش عالی برای اقلیت‌های نژادی و محرومان جامعه یکی از اهداف دانشگاه ایندیرا گاندی است.  


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته