دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1398 - 11:14
با حضور مسئولان؛

برترین‌های مسابقات اذان دانشجویی و دانش‌آموزی رشت معرفی شدند

برترین‌های نهمین دوره مسابقات اذان دانشجویی دانشگاه‌های رشت و سومین دوره اذان دانش‌آموزان مقطع متوسطه این شهرستان در مراسمی با حضور مسئولان معرفی شدند.
کد خبر : 382573
DSC_0172 (2304 x 1536).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتصبح امروز در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات اذان دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان رشت و سومین دوره اذان دانش‌آموزان مقطع متوسطه این شهر ویژه گرامیداشت شهدای مدافع حرم که به میزبانی سمای واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: اذان دعوت به‌سوی عبادت و بندگی خداوند است و آدمی را به‌ ياد خدا می‌اندازد و با بزرگی و عظمت‌ او آشنا می‌کرد.


محمد نیک‌پسند با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که هركس صاحب فرزندی شد در گوش راست كودكش اذان و در گوش چپ او اقامه بگويد تا از شر شيطان در امان باشد، بیان کرد: اين دستور رسول اكرم(ص) نشان از معنای واقعی تربیت است که انسان از رذایل اخلاقی به دور و به کرامت اخلاقی نائل خواهد شد.


وی با بیان اینکه جای خوشبختی است که سما افتخار دارد میزبان مسابقات اذان دانش‌آموزی و دانشجویی مدارس و دانشگاه‌های شهرستان رشت باشد، افزود: اذان یعنی قبول بندگی و ندای مقدس اذان انسان را آماده می‌کند تابندگی کامل خداوند را بپذیرد و عمل کند.


در ادامه این مراسم مدیر فرهنگی آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای واحد رشت با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 29 دانش‌آموز از مدارس مقطع متوسطه و 19 دانشجو از دانشگاه‌های شهر رشت حضور داشتند، افزود: در بخش دانشجویی محمدرسول اجتماعی از دانشگاه گیلان، فرزاد بشارتی از دانشگاه آزاد اسلامی رشت و رضا امیدی از دانشگاه گیلان به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم را کسب کردند.


رقیه پور‌مقدم ادامه داد: در بخش دانش‌آموزی در مقطع متوسطه دوره اول امیرحسین بذرکار از مدرسه معلم رتبه نخست، مهدی نجفی‌نیا از مدرسه میثم رتبه دوم و امیرعلی خوبرو از مدرسه معلم مقام سوم را به دست آورد.


مدیر فرهنگی آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای واحد رشت افزود: در مقطع متوسطه دوره دوم  امیرحسین پاک‌منش و مجتبی خوش‌رفتار از دبیرستان شاهد کمیل مقام‌های نخست و دوم و معراج قدیانی از مدرسه المپیک مقام  سوم را  کسب کرد.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته