دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 18:25
در جمع خبرنگاران

توکلی: کلیات برجام در مجلس رای می‌آورد

یک نماینده مجلس درباره بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اتفاق بزرگی است که صاحب‌نظران باید درباره آن صحبت کنند و جلیلی هم یکی از صاحبنظران است که درباره آن شکی نیست.
کد خبر : 38249

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، احمد توکلی عصر امروز -شنبه 21 شهریورماه- در حاشیه ختم برادر وزیر کشور در مسجد نور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند بررسی برجام در کمیسیون ویژه مجلس سیاسی و جناحی است، اظهار کرد: این یک نسبت بی‌پایه است و نمی‌شود پشت اینگونه برداشت‌ها پنهان شد و حقایق را بیان نکرد.


این نماینده مجلس ادامه داد: هر چقدر که حسن و قبح برجام آشکارتر شود دولت قدرت مانورش بیشتر است و اگر برجام در مجلس تصویب شود قدرت چانه‌زنی با دشمن قوی‌تر می‌شود و اگر هم تصویب نشود تکلیف برای مردم روشن است.


توکلی تصریح کرد: وقتی کسی در مورد این کار مهم دولت، که واقعا برای آن زحمت کشیده است و من از آنها تشکر می‌کنم، بگوید که جناحی برخورد می‌شود، آن را یک زیپی می‌دانم که برای بستن دهان به کار می‌رود.


وی پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برجام باید به صورت لایحه به مجلس ارائه شود، خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس توافقی که تعهداتی برای ملت دربرداشته باشد، اگر از سوی دولت و یا مجلس مهم تلقی شود، با قید دوفوریت، ابتدا کلیات آن در مجلس مطرح می‌شود. بعد از رای‌گیری درباره کلیات آن، اگر رای بیاورد که من فکر می‌کنم کلیات برجام در مجلس رای می‌آورد، به کمیسیون ارائه می‌شود و هر کس که نسبت به یکی از بندهای آن اعتراض داشته باشد حرف خود را در کمیسیون مطرح می‌کند و بعد اگر اعتراض مورد قبول واقع شد به مجلس گزارش می‌شود و مجلس فقط بر روی موارد اعتراضی بحث می‌کند. اگر شش الی ده بند این برجام مورد مناقشه باشد مجلس می‌تواند بگوید که قانع نشده‌ایم و در این صورت طبق آیین‌نامه داخلی مجلس دولت باید دوباره مذاکره را ادامه بدهد تا به توافق برسد و این راه قانونی است و حالا چه اتفاقی در آینده می‌افتد بستگی به شرایط دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: توکلی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته