دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1398 - 05:08
سطح افزایش کیفی ورزش؛

حضور دوجانبه ورزشکاران در دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در ورزش

حضور ورزشکاران در مراکز علمی و دانشگاهیان در عرصه‌های ورزشی منجر به بهبودی ورزش کشور شده است.
کد خبر : 382382
DSC_5112.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آکادمیک‌سازی ورزش و حضور ورزشکاران در محیط‌های دانشگاهی از سوی جامعه ورزشی و جامعه علمی مورد استقبال قرارگرفته است. حضور روزافزون ورزشکاران در دانشگاه‌ها، افزایش رشته‌های علوم ورزشی و تربیت‌بدنی و تسهیلات ویژه دانشگاه‌ها برای دانشجویان ورزشکار بیانگر این موضوع است.


ورزش در کشور دارای چرخه‌ای است که در مدارس و باشگاه‌های ورزشی ویژه کودکان و نوجوان آغاز می‌شود و در میادین ملی، بین‌المللی و جهانی ادامه پیدا می‌کند.


این روزها ورزش دانشگاهی با ورزش حرفه‌ای درآمیخته و بر جذابیت ورزش بیش از گذشته افزوده است. اکنون بسیاری از افراد مطرح ورزش دانشگاهی در جایگاه‌های مختلف ورزشی حضور دارند. این امر موجب حرفه‌ای‌تر شدن ورزش دانشگاهی نیز می‌شود و بر علمی سازی ورزش کشور نیز تأثیر بسزایی می‌گذارد.


محمدرضا دهخدا که از سال 95 تاکنون ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی را بر عهده دارد در سوابق کاری خود از سال 63 تا 78 ریاست فدراسیون هاکی، از سال 85 تا 93 ریاست دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی و ریاست کمیته تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک سال 2006 را بر عهده داشته است. همچنین وی از سال 66 تا 74 معاونت فنی اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بر عهده داشته است.


مهدی گودرزی رئیس انجمن ورزش‌های سه‌گانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امسال به‌عنوان رئیس فدراسیون این رشته ورزشی منصوب شد. همچنین عبدالمهدی نصیرزاده برای ریاست فدراسیون کشتی کاندید شده است.


وجود این قشر پرانرژی از سوی دانشگاه‌ها در جامعه ورزشی منجر به جوان‌گرایی و ظهور و بروز بیشتر ایده‌های نو در ورزش کشور می‌شود و از طرفی شوق و اشتیاق دانشجویان را به ورزش افزایش می‌دهد. همچنین حضور ورزشکاران و افراد چهره این عرصه در فضاهای آکادمیک و دانشگاهی انگیزه و شور و اشتیاق خاصی در بین دانشگاهیان ایجاد می‌کند.


انتهای پیام/4107/4084/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته