دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 13:38
رئیس به دنبال سرمربی؛

وقتی پروتکل تشریفات رعایت نشد؛ رئیس به دنبال امضای قرارداد سرمربی

رئیس فدراسیون فوتبال قرار است راهی بلژیک شود تا با سرمربی جدید ایران در بروکسل قرارداد ببندد.
کد خبر : 382351
مارک ویلموتس مهدی تاج 1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بالاخره پس از کش و قوس فراوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و مارک ویلموتس بلژیکی هفته گذشته به ایران آمد و از امکانات فوتبال ایران بازدید کرد. ویلموتس پس از بازدید از امکانات فوتبال ایران راهی کشورش شد تا در مورد همکاری‌اش با تیم ملی  ایران بعداً تصمیم‌گیری کند. حالا فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که حضور ویلموتس در فوتبال ایران قطعی است و  قرار است مهدی تاج برای عقد قرارداد این مربی راهی بروکسل شود تا قرارداد این مربی در سفارت ایران در بروکسل امضا شود. 


حالا نکته اساسی این است که چرا باید مهدی تاج که به عنوان بالاترین مقام اجرایی فوتبال ایران راهی بلژیک شود تا امضای قرارداد همکاری ویلموتس را از او بگیرد. تیم ملی فوتبال ایران در سطح آسیا در جایگاه نخست قرار دارد و بدون شک در شأن فوتبال ایران نیست که رئیس فدراسیون برای عقد قرارداد با یک مربی خارجی راهی کشورش شود تا از او امضای قرارداد بگیرد. 


اگر به رزومه ویلموتس نگاهی بیندازیم به‌خوبی متوجه می‌شویم که این مربی آنچنان رزومه پُرباری ندارد، او دو سال خانه‌نشین بوده و  مربی اخراجی تیم ملی ساحل عاج و شالکه بوده است. با توجه به این شرایط آیا ارزش فوتبال ایران از این مربی خارجی پایین‌تر است که بالاترین مقام اجرایی فوتبال کشور برای امضای قرارداد او باید راهی بلژیک شود؟! 


متأسفانه در فوتبال ایران بارها شاهد این بودیم که یک مربی خارجی برای فوتبال ایران تصمیم‌گیری کند، نمونه این اتفاق هم  هشت سال حضور کی‌روش در فوتبال ایران بود. او به‌گونه‌ای رفتار می‌کرد و تصمیم می‌گرفت که گویا رئیس فدراسیون است و تمام امور فوتبال ایران باید زیر نظر او انجام شود و حالا در آستانه قرارداد با یک مربی خارجی باز هم شاهد اتفاق ناخوشایندی هستیم که در وهله اول شأن فوتبال ایران را پایین می‌آورد. 


رئیس فدراسیون ایران امروز در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «‌پروتکل تشریفات و مذاکره به‌خوبی رعایت شد تا  ویلموتس مانند کی‌روش دور برندارد یا به قول معروف هوایی نشود» حالا نکته اساسی این است که اگر پروتکل تشریفات به‌خوبی رعایت شده است چرا باید مهدی تاج به بلژیک سفر کند و از مربی‌ای که هنوز وارد ایران نشده امضای قرارداد بگیرد. 


طبق گفته مهدی تاج ویلموتس پس از عقد قراردادش با تیم ملی ایران، راهی کشورمان می‌شود و بعد از آن در مورد اردوهای تیم ملی تصمیم می‌گیرد. اگر قرار است پس از گرفتن امضای تاج از ویلموتس، او به ایران بیاید و در مورد تیم ملی تصمیم‌ بگیرد و برنامه‌های خود را اجرا کند، بهتر نبود که فدراسیون فوتبال صبر می‌کرد تا این مربی به ایران می‌آمد و قرارداد او در کشورمان امضا می‌شد.


طبق صحبت‌های تاج، فدراسیون فوتبال با ویلموتس به گونه‌ای قرارداد بسته است که او در خدمت تیم ملی ایران باشد اما به نظر می‌رسد فدراسیون‌نشینان در همان قدم اول خشت اول را کج نهادند  و امید است تا ثریا این دیوار  کج نرود و آنها در نوع قرارداد خود با این مربی خارجی تجدید نظر کنند و قرارداد این مربی در ایران و در ساختمان فدراسیون فوتبال کشورمان امضا شود.


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته