دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 09:46

عادل الجبیر: در برابر حمله ایران دست روی دست نمی‌گذاریم

وزیر مشاور دولت عربستان در امور خارجی تصریح کرد که عربستان خواهان جنگ در منطقه نیست اما در برابر حمله ایران دست روی دست نخواهد گذاشت.
کد خبر : 382241

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، عادل الجبیر در یک اجلاس خبری در ریاض تصریح کرد که کشورش خواستار جنگ در منطقه و به دنبال آن نیست اما با تمام قوا و با قاطعیت آماده پاسخ به هر هجمه‌ای است.


وزیر امور خارجه پیشین سعودی مدعی شد که ریاض هر آنچه در توانش باشد برای جلوگیری از این جنگ انجام خواهد داد و درعین‌حال، درصورتی‌که طرف دیگر جنگ را انتخاب کند، با تمام توان و قوا پاسخ آن را می‌دهد و از خود و منافعش دفاع خواهد کرد.


جبیر افزود: «ما خواهان صلح و ثبات در منطقه هستیم، اما در برابر حملات ایران دست روی دست نخواهیم گذاشت. اکنون توپ در زمین ایران است تا تعیین کند که سرنوشتش چه خواهد بود.»


وی همچنین مدعی شد که خدمه یک نفت‌کش ایرانی که در اوایل این ماه به دلیل نقص فنی از عربستان کمک خواسته بودند، هنوز در عربستان هستند و «مراقبت‌های ضروری» دریافت می‌کنند. به گفته وی 24 ایرانی و دو بنگلادشی خدمه این نفت‌کش هستند.


به گزارش آنا، عادل الجبیر در حالی مدعی است که خواهان صلح و ثبات در منطقه است که با تجهیز و پشتیبانی همه‌جانبه از تروریست‌های تکفیری، هشت سال جنگ را به سوریه تحمیل کرد و موجب بی‌ثباتی گسترده در عراق و قحطی و کشتار وسیع در یمن شده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته