دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1398 - 02:41
یک روان‌شناس کودک:

خانواده نقش مهمی در افزایش هوش کودکان دارد

یک روان‌شناس کودک گفت: کودک باهوش در کنار خانواده می‌تواند مهارت‌های زندگی را بیاموزد و خانواده نقش مهمی در افزایش هوش کودکان دارد.
کد خبر : 382199

محمد تقوی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: کودک باید از زمان طفولیت مهارت‌های اجتماعی را بیاموزد و این مهارت را باید والدین در کنار مربیان مهد کودک به کودکان آموزش دهند.


وی اضافه کرد: یک کودک وقتی باهوش است که یاد بگیرد داشته‌هایش را با دیگران قسمت کند او باید یاد بگیرد که شنونده خوبی باشد و اینها در دل خانواده آموزش داده می‌شود. محیط خانواده می‌تواند محلی برای آموزش مهارت‌های زندگی باشد.


این روانشناس کودک تصریح کرد: لزومی ندارد که پدر و مادر نگهبان بی‌قید و شرط کودک باشند. برخی از والدین مدام مراقب بچه‌ها هستند و اجازه نمی‌دهند که کودک با مشکلات روبرو شود؛ در صورتی که اگر کودک خودش با مشکلات روبه‌رو شود می‌تواند در زندگی باهوش و پیشرو باشد زیرا راه‌حل‌های مشکلات را یاد می‌گیرد.


تقوی تصریح کرد: تلاش کنید که مدت زمان استفاده کودک از تلویزیون و کامپیوتر کم شود. وقتی کودکان بدون حساب و کتاب برنامه‌های تلویزیون و کامپیوتر را دنبال می‌کنند با اختلال خواب و مشکلات رفتاری روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل نباید استفاده آنها از تلویزیون و کامپیوتر بیش از دو ساعت باشد.


این روان‌شناس با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها با تعریف از هوش و استعداد بچه‌ها زمینه تلاش را در آن‌ها از بین می‌برند، ادامه داد: تلاش کنید از تعریف و تمجید کودکان خودداری کنید تا بچه‌ها برای موفقیت بیشتر تلاش کنند.


وی مسئولیت دادن به کودک را بسیار مفید دانست و گفت: در این حالت بچه‌ها روحیه مسئولیت‌پذیری را یاد می‌گیرند و برای اثبات خود تلاش می‌کنند.


تقوی در ادامه خاطرنشان کرد: کودکانی که در ۳ تا ۴ سالگی مسئولیت‌پذیری را یاد می‌گیرند در زندگی آینده خود افراد موفق‌تری خواهند بود.


انتهای پیام/۴۰۸۷/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته