دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 06:22
اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها/29؛

اساتید در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه مشارکت کنند

تشویق اساتید به مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی دانشگاه از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوط به اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.
کد خبر : 382170
41.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در سلسله مطالب اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های یک استاد از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پرداختیم. در شماره قبلی گفته شد اساتید باید دانشجویان را به مشارکت در بحث‌های آموزشی تشویق کنند و این از جمله اقداماتی است که زیرساخت آن باید توسط مسئولان مربوط به اسلامی شدن دانشگاه‌ها فراهم شود. دانشجو باید در جهت ارتقای سطح معلومات خود در بحث‌های آموزشی سر کلاس درس شرکت کند و اساتید برای دانشجویانی که مشارکت بیشتری در کلاس دارند، تشویق‌های مادی و معنوی در نظر بگیرد.


در این شماره به مؤلفه‌های دیگر اساتید از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم.


برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های علمی و فناوری اعضای هیئت‌علمی با نقش تربیتی آنان در مراکز آموزشی و سطح جامعه از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوط به اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند.


اساتید دانشگاه به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم وظایف مهمی از جمله تربیت نیروهای مؤمن، کارآمد و متخصص دارند که باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.


مسئولان مربوطه باید با برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی مخصوص اساتید، آنان را در تعمیق معارف دینی کمک کنند. همچنین هر استاد در رشته تحصیلی خود، دوره‌های تخصصی را بگذراند و بتواند مقالات علمی و معتبری ارائه کند.


تشویق اساتید به مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی دانشگاه از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوط به اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید انجام دهند. یک استاد دانشگاه می‌تواند در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی روز جامعه مشارکت کرده و مثل دانشجو در برنامه‌های ملی و مذهبی دانشگاه شرکت کند.


انتهای پیام/4107/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته