دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1398 - 15:38
اسماعیلی‌آبدر مطرح کرد:

تولید موفق با تحقیقات علمی و دانشگاهی

عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر گفت: بدون انجام تحقیقات علمی دانشگاهی نمی‌توان تولید موفقی داشت.
کد خبر : 382103
عبداله اسماعلی آبدر استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر، عبدالله اسماعیلی‌آبدر در جمع دانشگاهیان واحد بردسیر تأکید مقام معظم رهبری به موضوعات اقتصادی در سال‌های اخیر را بیانگر اهمیت رونق اقتصادی در توسعه کشور دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، پاشنه آشیل کشور را به‌خوبی به مردم و مسئولان معرفی کردند.


وی با اعلام اینکه اتحاد جماهیر شوروی با وجود داشتن فناوری فضایی و موشکی به‌دلیل مشکلات اقتصادی با بحران مواجه شد، گفت: همه مردم و مسئولان کشور باید برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری تلاش کنند.


عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با بیان اینکه کشور ایران در زمینه‌های علمی، فناوری، فرهنگی و دفاعی از موقعیت بسیار خوبی در جهان برخوردار است، خاطرنشان کرد: تنها راه برون‌رفت جامعه از مشکلات اقتصادی، تکیه بر تولید است.


اسماعیلی‌آبدر با بیان اینکه تولید دو بخش دارد،‌ افزود: اولاً تولید محرک بوده و موجب اشتغال بیشتر و رکود کمتر خواهد شد و ثانیاً رونق تولید موجب عرضه فراوان‌تر کالا و مهار و کنترل تورم می‌شود.تولید نقش مهمی در سیاست‌های تثبیت کلان اقتصادی ایفا می‌کند.


وی با ابراز نگرانی از اینکه برخی مسئولان، ضعف‌های عملکردی خود را در پشت تحریم‌ها پنهان می‌کنند، اظهار کرد: برخی مسئولان به بهانه تحریم‌ها، اشتباهات مدیریتی خود را توجیه کرده و سلب مسئولیت می‌کنند که این راه درست برخورد با مشکلات کشور نیست.


استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با انتقاد از اینکه کشور ما در حوزه اقتصاد جامعه‌ای بسته است و فقط کالای صادراتی ایران به نفت اختصاص یافته خاطرنشان کرد: کشور ما با توان بالقوه‌ای که دارد می‌تواند سهم هشت درصدی در اقتصاد جهان داشته باشد؛ ولی متأسفانه به کمتر از پنج صدم درصد اکتفا کردیم.


کارشناسان در سال 1398 باید در مسئله توزیع کالا تلاش کنند


اسماعیلی‌آبدر مهم‌ترین دلیل افزایش تورم را مسائل روانی و اشکال در بخش توزیع کالا دانست و افزود: کارشناسان در سال 1398 باید در مسئله توزیع کالا تلاش کنند.


وی با بیان اینکه اقتصادهای دولتی در جهان با بحران روبه‌رو هستند، اظهار کرد: اقتصاد ما دولتی و یا خصوصی-دولتی و به‌اصطلاح عموم شبه‌دولتی است که باید تلاش کنیم اقتصاد خصوصی را رونق بخشیده و حربه‌های دشمن را خنثی کنیم.


استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر با بیان اینکه تحریم بانک‌های خصوصی امکان‌پذیر نیست، گفت: تحریم‌های آمریکا بیشتر شامل بانک‌های دولتی است و اگرچند بانک بزرگ خصوصی در کشور وجود داشت، مبادلات تجاری بین‌المللی کشور با مشکل مواجه نمی‌شد.


اسماعیلی‌آبدر با تأکید بر اینکه حمایت از بخش خصوصی مستقل، توانا و کارآفرین می‌تواند از بسیاری مشکلات جلوگیری کند، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای در کشور به‌عنوان دلال و واسطه که اغلب آنان به برخی سیاست‌مداران متصل هستند با استفاده از رانت‌ها و حاشیه‌های امن، بسیاری از سیاست‌گذاری‌های دولت را با مشکل روبه‌رو کردند.


وی درباره ظرفیت‌های کشور افزود: ایران در زمینه نیروی انسانی توانمند و صنایع معدنی یکی از بی‌نظیرترین کشورهای جهان است.


استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر درباره ظرفیت‌های خوب کشور در حوزه ورزشی نیز گفت: ورزش فوتبال ایران همانند کشورهای برزیل و آرژانتین منبع درآمد مناسبی می‌تواند باشد.


اسماعیلی‌آبدر با بیان اینکه جذب توریست یکی از بهترین منابع پایدار درآمدی برای کشور است، تصریح کرد: به اذعان بسیاری از کارشناسان، ایران جزو هفت کشور برتر در زمینه توریسم است.


وی درباره «مدیکال توریسم» اظهار کرد: به‌دلیل پیشرفت علم پزشکی کشور و مراجعه بسیاری از بیماران کشورهای دیگر به ایران، توریسم پزشکی گزینه مناسبی برای درآمدزایی و رشد اقتصادی کشور خواهد بود.


استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر با انتقاد از اینکه برخی مسئولان صرفاً به‌صورت شعارگونه از جوانان یاد کرده‌اند، گفت: متأسفانه برخی مسئولان عرصه را برای جوانان باز نکردند.


 اسماعیلی‌آبدر با بیان اینکه برای ایجاد تحول اساسی در کشور باید مدیران کهنه‌کار بازنشسته شوند افزود: باید میدان را برای جوانان باز کنیم و از ظرفیت و ابتکارات آنها استفاده کنیم.


وی در پاسخ به اینکه چرا برخی از بخش‌های خصوصی با رکود مواجه شدند، بیان کرد: متأسفانه بسیاری از بخش‌های خصوصی کشور خودساخته نیستند و به برخی مسئولان وابسته‌اند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر با اعلام اینکه بخش‌های خصوصی متصل به برخی سیاسیون با مشکل مواجه می‌شوند، مطرح کرد: به‌عنوان نمونه، افرادی با زد و بندهای سیاسی، شرکت کشت و صنعت نیشکر را خریداری کردند که حتی یک روز نیشکر ندیده بودند.


 اسماعیلی‌آبدر با بیان نمونه‌های خوب بخش خصوصی خودساخته عنوان کرد: از نمونه‌های موفق بخش خصوصی می‌توان به احمد خیامی و محمود خیامی دو برادری که از کارواش شروع کرده و پس از تلاش و همت، موفق به افتتاح ایران ناسیونال شدند نام برد.


وی از رحیم ایروانی که از کفاشی به راه‌اندازی کارخانه کفش ملی رسید به‌عنوان الگوی موفق بخش خصوصی یاد کرد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دولت در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری باید در زمینه «حمایت از تولید» و «سیاست‌گذاری» تلاش کند، خاطرنشان کرد: تسریع در صدور مجوز تولیدی‌ها و کاهش بروکراسی اداری می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولید ایفا کند.


اسماعیلی‌آبدر مهم‌ترین کار فرهنگی در جامعه را انگ‌زدایی از سرمایه‌داران دانست و افزود: متأسفانه برخی افراد مغرض، از سرمایه‌داران و کارآفرینان به‌عنوان زالوصفت یاد می‌کنند که این نگاه اشتباه باید عوض شود.


وی با تأکید بر اینکه بخش صنعت باید مستقل باشد نه دنباله‌رو مسئولان، درباره نقش دانشگاه‌ها در رونق تولید اظهار کرد: بدون انجام تحقیقات علمی دانشگاهی نمی‌توان تولید موفقی داشت.


این استاد اقتصاد، شیوه‌های سنتی اداره صنایع و کارخانه‌ها را محکوم به شکست دانست و تصریح کرد: دانشگاه، چراغ راه اقتصادی پویاست و بدون تحقیقات علمی و دانشگاهی نباید دست به فعالیت‌های تولیدی زد.


اسماعیلی‌آبدر نقش دانشگاه را پشتوانه فکری، خلاقیت، ابتکارات و تحقیق دانست و گفت: موشکی که توسط دانشگاه امیرکبیر ساخته شد موفق شد تا نزدیکی مدار زمین صعود کند و این بیانگر توانمندی دانشگاه‌های کشور است


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته