دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 17:05

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس شد

یکی از اعضای جناح چپ حزب کارگر انگلیس، رهبر این حزب شد. وی ۵۹ درصد آرای اعضا و هواداران حزب کارگر را به دست آورد.
کد خبر : 38209

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، «جرمی کوربین» در نخستین سخنرانی خود به‌عنوان رهبر حزب اعلام کرد که با پایان جلسه حزب کارگر به راهپیمایی برای حمایت از پناه‌جویان که در لندن برگزار می‌شود، خواهد رفت.


براساس این گزارش، مواضع چپگرایانه و سوسیالیستی «کوربین» در رقابت برای رهبری حزب توجه بسیاری را جلب کرد. از سویی عده‌ای به واسطه این مواضع جذب حزب کارگر شدند ولی از سوی دیگر، برخی هشدار دادند که چنین مواضع انتقادی باعث می‌شود که حزب کارگر نتواند در انتخابات، رای‌دهندگان میانه‌رو و محافظه‌کارتر را جذب کند.


«کوربین» خواهان ملی کردن راه‌آهن، نظارت بیشتر بر بانک‌ها و موسسات مالی و تعطیلی برنامه تسلیحات هسته‌ای انگلیس است. وی همچنین وعده داده است که با رسیدن به رهبری حزب کارگر به‌ خاطر جنگ عراق در دوران «تونی بلر» عذرخواهی می‌کند.


«جرمی کوربین» در سال‌های اخیر به صراحت علیه سیاست‌های حزب کارگر به‌ویژه سیاست‌های این حزب در دوران «تونی بلر» موضع گرفته است. این موضع‌گیری با استقبال گسترده‌ای در میان هواداران حزب کارگر مواجه شد.


با وجود این، بسیاری از چهره‌های کلیدی حزب کارگر از هواداران و اعضا خواستند که در انتخابات رهبری حزب به «کوربین» رای ندهند. از جمله «تونی بلر» نخست‌وزیر سابق از حزب کارگر، گفته بود انتخاب رهبر «انتخابی دشوار میان قلب و مغز» است. کسانی که قلبشان با «جرمی کوربین» است بهتر است قلبی مصنوعی کار بگذارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: جرمی کوربین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته