دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1398 - 14:53
جدال مدیریتی برای یک نمایشگاه؛

برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در چرخه اختلافات

این روزها به‌خاطر برخی اختلافات بین مسئولان وزارت ارشاد، بنیاد ملی مد و لباس، نمایشگاه عفاف و حجاب در دو نقطه از شهر تهران برپا شده است.
کد خبر : 382009

به گزارش خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، همه ساله با آغاز ماه مبارک رمضان معمولاً نمایشگاه قرآن در مصلای تهران برگزار می‌شود و در حاشیه آن بسیاری از محصولات غیرقرآنی و به‌خصوص در حوزه حجاب و عفاف توزیع می‌شود.


امسال نیز به روال هر سال در نمایشگاه کتاب شاهد توزیع این محصولات هستیم با این تفاوت که این روزها در سطح شهر تهران شاهد برگزاری دو نمایشگاه حجاب و عفاف هستیم؛ یکی در خود نمایشگاه قرآن که در مصلای امام  خمینی (ره) برگزار می شود و یکی دیگر در بوستان آب و آتش.


همانطور که برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب از سوی ارگان‌ها یا سازمان‌ها با هدف حمایت از کالای تولید ملی و با هدف گسترش فرهنگ حجاب در جهت حمایت از تولیدات هموطنان و افراد شاغل صورت بگیرد اما این روزها شاهد خودنمایی برخی مسئولان حجاب و عفاف برای به اثبات نشاندن توانایی خود هستیم تا ثابت کنند خودشان متولی و مسئول برگزاری این نمایشگاه هستند.


در نمایشگاه قرآن که برگزارکننده آن وزارت ارشاد است سعی می‌شود تا مجموعه کارآفرینی را با برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب به نمایش گذاشته شود اما بنیاد ملی مد و لباس هم در کنار نمایشگاه قرآن با برگزاری نمایشگاهی به نام نمایشگاه حجاب و عفاف در بوستان آب و آتش سعی می‌کند تا در مقابل وزارت ارشاد قد علم کند.


حال با توجه به اختلافی که بین وزارت ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس و انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف برای برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در مصلی به‌ وجود آمد هر کدام برای این اختلاف راهکاری با منطق خود پیش رفتند.


این اختلاف از زمانی شروع شد که چند ماه پیش از برگزاری نمایشگاه، انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف درخواست برگزاری نمایشگاه را در نمایشگاه قرآن داده بودند که مراحل ثبت و مجوز آن به درازا کشید و وزارت ارشاد هم به آن توجهی نکرد و حتی از بنیاد ملی مد و لباس هم تقاضایی برای برگزاری نکرد؛ مسئولان انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف معتقد بودند بنیاد ملی مد و لباس دغدغه تولیدکنندگان لباس را نمی‌داند که این باعث شد اختلافی که بین بنیاد ملی مد و لباس با وزارت ارشاد بود علنی شود برای همین وزارت ارشاد با گزینه دوم که همان انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب است ارتباط می‌گیرد تا حکم مشاور را در برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف داشته باشد.


همین مسئله باعث قهر بنیاد ملی مد و لباس شد و برای واکنش به آن بنیاد ملی مد و لباس نمایشگاه حجاب و عفاف را در پارک آب و آتش به مدت 20 روز برگزار کند؛ یعنی یک موازی‌کاری همزمان با برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در مصلی به‌وجود آمده است.


زینب دولتی یکی از مسئولان برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در این‌ باره می‌گوید: بنیاد ملی مد و لباس بیشتر به حمایت از طراحان مد می‌پردازد و حمایتی از تولیدکننده‌ها خصوصاً تولیدات عفاف و حجاب ندارد؛ البته تلاش می‌کنند اما تا الان به نتیجه نرسیدند.


وی با بیان اینکه برنامه‌هایی همانند جشنواره فجر خوب است برگزار شود، گفت: چون جشنواره فجر ویژه طراحان است اما در نمایشگاه عفاف و حجاب تخصصی ندارند باید بگذارند تا متخصصان آن حوزه آن را برگزار کنند.


این مسئول برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف افزود: به نظرم برگزاری نمایشگاه در آب و آتش بازخوردی آنچنانی نخواهد داشت چرا که تبلیغات وسیعی در این باره نشد تا مردم از آن اطلاع داشته باشند، ضمن آنکه جای مناسبی برای آن به کار برده نشده است.


دولتی در خاتمه اظهار کرد: البته در مناطق دیگری تک تک غرفه‌هایی از حجاب و عفاف در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های رمضانی دیده می‌شود اما اینکه با وسعت یک نمایشگاه بین‌المللی مثل نمایشگاه قرآن باشد کم است.


باید دید این اختلاف بین سه ارگان وزارت ارشاد، بنیاد ملی مد و لباس و انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف به کجا ختم خواهد شد و آیا به سود تولیدکنندگانی که در این نمایشگاه‌ها به امید حضور برای بیشتر دیده‌ شدن و فروش بهتر هستند خواهد بود یا به نفع مسئولانی که با برپایی این نوع نمایشگاه‌ها سعی در اثبات وجودی خود هستند.


انتهای پیام/4046/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته