دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صفوی:

نمایشگاه ایران هلث باعث ارتقای تولیدات تجهیزات پزشکی در کشور است

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: برگزاری نمایشگاه ایران هلث (Iran Healt) نقش مؤثری در حوزه واردات و ارتقای تولیدات و تجهیزات پزشکی و ملزومات آن در کشور دارد.
کد خبر : 381855
thum-a884515a9fa2be79b672-88eff6fa-af04-441f-b8eb-13bb59113f59.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدحسین صفوی در خصوص برگزاری نمایشگاه ایران هلث (Iran Health) و تأثیر آن در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اظهار کرد: به‌طور کلی بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور ارزشی معادل 2 و نیم میلیارد دلار را به خود اختصاص داده که 35 درصد ارزش دلاری آن مربوط به محصولات تولید داخل و 65 درصد مابقی مربوط به واردات است.


وی افزود: 60 درصد محصولات و ملزومات مورد نیاز را به‌ لحاظ عددی تولیدات داخل تأمین می‌کند و 40 درصد مربوط به تجهیزات و ملزومات خارجی در حوزه‌های مختلف دندانپزشکی، آزمایشگاهی است. 


مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی با بیان این‌که مواد اولیه تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل از طریق ارز رسمی و دولتی حمایت می‌شود، گفت: برخی از اقلام مصرفی که در حوزه ملزومات تولید داخل مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز تعرفه آنها مشترک با سایر ملزومات غیرپزشکی و با ارز نیمایی تهیه می‌شود.
 
صفوی افزود: برگزاری نمایشگاه ایران هلث (Iran Health) می‌تواند نتایج بسیار مؤثری در حوزه واردات و ارتقای تولیدات و تجهیزات پزشکی و ملزومات آن در کشور داشته باشد.
 
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاهی (ایران هلث) 19 تا 22 خرداد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با شعار نمایشی بی‌نظیر برای ارتقای سلامت جامعه برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت و درمان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته