دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 16:02
لاریجانی مطرح کرد

امکان‌سنجی برای راه‌اندازی رشته زبان ژاپنی در واحد آیت‌الله آملی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: در آینده نزدیک تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه مطالعات خارجی ژاپن برقرار و رشته آموزش زبان ژاپنی در واحد آیت‌الله آملی راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر : 38185

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر فاضل لاریجانی در دیدار با دکتر هاچی یوشی استاد تمام دانشگاه مطالعات خارجی ژاپن اظهار کرد: ژاپن به عنوان یک جامعه پیشرفته، سابقه فرهنگی دو هزار و اندی ساله دارد. این کشور با چنان شتابی مراحل توسعه را گذراند که توجه جهانیان را به خود معطوف داشت و به کشوری کاملاً پیشرفته مبدل شد.


وی با توجه به اینکه ژاپن دارای اقتصاد قوی و فرهنگ خاص آسیایی است بیان کرد: تجربیات و دستاوردهای علمی در عرصه فناوری‌های جدید، اهمیت یادگیری زبان این کشور را بیش از پیش می‌کند.


لاریجانی با بیان اینکه کنون با توجه به از بین رفتن تحریم‌ها سطح تعاملات اقتصادی دو کشور ایران و ژاپن افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: ارتباطات اقتصادی بستری خواهد شد تا تعامالات دانشگاه‌های دو کشور افزایش یابد.


وی ادامه داد: برای راه‌اندازی رشته آموزش زبان ژاپنی هماهنگی‌های لازم با سازمان مرکزی صورت گرفته است و اقدامات بعدی از طریق وزارت علوم در حال پیگیری است .


استاد دانشگاه مطالعات خارجی ژاپن با ابراز رضایت از بازدید از واحد آیت‌الله آملی گفت: اکنون این رشته تنها در دانشگاه تهران دانشجو می‌پذیرد.


دکتر هاچی یوشی که تاکنون 60 مقاله و 9 جلد کتاب درباره تاریخ معاصر ایران نوشته است، افزود: من چند کشور اطراف ایران مثل ترکیه، کویت، سوریه، مصر و تونس را دیده‌ام اما هیچ کدام ایران نمی‌شود و نظم ایران را ندارد.


این استاد ژاپنی ابرازا میدواری کرد که آمل در آینده به عنوان قطب زبان ژاپنی در ایران شود.


هاچی یوشی از مجتمع بین‌الملل، کتابخانه مرکزی، مرکز فناوری اطلاعات و بخش‌هایی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی بازدید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته