![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
راهکارهایی برای تقویت ارتباطات برونسازمانی در روابطعمومیها
![636936280044958219_md.jpeg](/c-files/old/1398/02/26/636936293540610800.jpeg)
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، شادی ضابط ظهر امروز در مراسمی بهمناسبت روز روابط عمومی در جمع مسئول و همکاران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: روابط عمومی به مجموعهای از روشها و تکنیکهایی گفته میشود که گروههای مختلف نظیر سازمانها، اصناف، احزاب سیاسی یا دولتها و ... از آن استفاده و درباره فعالیتهای خود اطلاعرسانی میکنند تا چهره سازمان خود را بهتر و مشتری جلب کنند و روابط درونی سازمانی را نیز بهبود بخشند.
وی با بیان اینکه فعالیتهای روابط عمومی به دو دسته درونی و بیرونی تقسیم میشود، افزود: ارتباطات درونسازمانی برای برقراری، گسترش و بهبود فضای اعتماد، دوستی و انسجام بین اعضای مختلف سازمان یا نهاد است. در عین حال روابط عمومی باید تلاش کند تا در حین انجام این وظایف فرهنگ آن سازمان را گسترش دهد و انگیزه کارکنان را بالا ببرد.
عضو هیئت علمی و مدیر گروه ارتباطات و مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: ارتباطات برونسازمانی در راستای توسعه رابطه نهاد یا سازمان با مخاطبان مختلف اعم از مشتریان، نمایندگان مردم(شورای شهر، مجلس و ...)، رسانهها و نظایر آن است. نقش مهم دیگر روابط عمومی که برای سازمانهایی مثل دانشگاه آزاد هم خیلی حیاتی بوده خلق و بالابردن سرمایه همدلی و تقویت تصویر مثبت سازمان است.
ضابط درباره راهکارهای ایجاد و تقویت ارتباطات برونسازمانی در روابطعمومیهای دانشگاه آزاد اظهار کرد: به شکلهای مختلف میتوان این مهم را انجام داد، بهعنوان نمونه میتوان از فعالیتهای فرهنگی، ورزشی، خیریهای یا دعوت به جشنها و مسابقات، رابطه نزدیک با رسانهها و حفظ رابطه مداوم و منظم با آنها برای بهترکردن تصویر دانشگاه آزاد نزد جوانان متقاضی ادامه تحصیل نام برد.
وی تصریح کرد: اطلاعرسانی منظم به مخاطبان یا شخصیتهای مشخص به شکل محتواهای دیجیتال از طریق راههای ارتباطی اینترنتی مثل صفحه اینستاگرام، کانالها یا ایمیل و نظایر آن، استفاده از اشکال مختلف تبلیغ، مانند بنر، پیامک، تراکت، دعوت دانشآموزان به بازدید از دانشگاه، برگزاری نمایشگاه، نمایش، مسابقه و نظایر آن در داخل دانشگاه و دعوت عموم مردم برای بازدید، اسپانسرینگ فعالیتهای مختلف فرهنگی، تفریحی، ورزشی و نظایر آن از دیگر اقدامات روابط عمومیهای دانشگاه آزاد است.
عضو هیئت علمی و مدیر گروه ارتباطات و مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در زمینه ارتباطات درونسازمانی اظهار کرد: این ارتباطات به چهار دسته عمودی صعودی، عمودی نزولی، افقی و مورب تقسیم میشود و روابط عمومی موظف است راههای ارتباطی این موارد را فراهم کند.
ضابط بیان کرد: در ارتباطات عمودی صعودی، کارکنان نکات، شکایات، مشکلات و مسائل خود را با مسئولان در میان میگذارند. این امر برای انجام وظیفه بهتر و بالابردن راندمان کار مفید بوده و در ارتباطات عمودی نزولی اطلاعرسانی و برقراری مقامات بالاتر موسسه یا سازمان به سطح پایینتر است.
وی خاطرنشان کرد: ارتباطات افقی ارتباط بین بخشهای مختلف سازمانی است و از این رو اهمیت دارد که به حل مشکلات مشترک و رسیدن به اهداف مشابه کمک میکند و نهایتاً ارتباطات مورب به ارتباطات افرادی گفته میشود که در بخشهای مختلف یک سازمان کار میکنند ولی الزاماً در یک سطح نیستند.
عضو هیئت علمی و مدیر گروه ارتباطات و مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تصریح کرد: هدف همه این ارتباطات برقراری رابطه بهتر بین کارمندان و مشتریان یا اربابرجوعهای سازمان است و باید پیام منسجم و یکسانی را به ایشان بدهد. پیامی که به دور از واقعیت نباشد و در ایشان ایجاد همدلی کند.
ضابط افزود: امروزه نقش بسیاری از روابط عمومیها در سازمانها به نصب بنر در مناسبتها و نظایر آن کاهش یافته و همانطور که در تعریف روابط عمومی عرض شد ایجاد تصویر مثبت از سازمان و بهبود روابط درونسازمانی از وظایف مهم بخش روابط عمومی است.
وی گفت: اقناع مشتریان، مخاطبان و اربابرجوع از یک طرف و اقناع کارمندان یا کارگران نهاد یا سازمان مربوط برای قبولاندن مشکلات و مسائل مربوط به سازمان، ایجاد همدلی و بالا بردن راندمان از طرف دیگر اهمیت دارد. به نظر بنده کارمندان روابط عمومی باید با شیوههای مختلف اقناع و ارتباطات اقناعی آشنا باشند تا در تعامل با همکاران و مشتریان فعالانهتر عمل کنند.
انتهای پیام/4121/4062/
انتهای پیام/