دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 15:38
رهبر در گفت‌وگو با آنا:

80 هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان موجود است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به تشریح امکانات و تسهیلات پژوهشی این واحد دانشگاهی برای پذیرفته شدگان جدید دانشگاه پرداخت.
کد خبر : 38179

دکتر نادر رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا به تشریح امکانات پژوهشی این واحد دانشگاهی پرداخت و گفت: با تعریف ماموریت و سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری، افق‌های تازه‌ای برای علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است.


رهبر افزود: امروز نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به پژوهش و تولید علم نگاهی کاربردی و اثرگذار در عرصه های مختلف اجتماع اعم از اقتصاد، صنعت و تولید است تا با سرمایه گذاری و شناسایی نخبگان از میان دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه بتواند نقش خود را در تولید علم و ثروت از تازه‌های علمی و فناوری در مسیر توسعه کشور ایفا کند.


وی افزود: در این راه بخشی مهمی از بودجه پژوهشی دانشگاه به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و اجرای طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی محصول محور اختصاص یافته که دانشجویان می‌توانند با ارایه طرح‌ها، ابتکارات و اختراعات خود از حمایت‌های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار شوند.


رهبر تاکید کرد: این فرصتی استثنایی برای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود تا در مسیر تولید دانش فنی و اشتغال‌زایی حرکت کنند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ادامه داد: امکان استفاده از اینترنت با پهنای باند 10 گیگ برای موضوعات پژوهشی، برخورداری از سایت کامپیوتر مجهز با دارا بودن بیش از 125 دستگاه کامپیوتر، امکان جستجو در کتابخانه‌های مجازی نظیر الزویر، اسکوپوس، اشپرینگر به صورت رایگان برای تامین منابع علمی و پژوهشی مورد نیاز، در دسترس بودن کتابخانه با 80 هزار جلد کتاب در بیش از 27 هزار عنوان در شاخه های مختلف علمی و ادبی، شرکت در کارگاه‌های علمی پژوهشی، بازدید‌های علمی و دوره‌های کارآموزی و کارورزی بخش دیگری از فرصت های پژوهشی فراهم شده در این واحد دانشگاهی است که هر یک از دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند در مسیر تحصیل در واحد سمنان به خوبی از آن بهره‌مند شوند.


وی عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان را فرصتی مغتنم برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خواند و گفت: هر یک از دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با تلاش و کوشش می‌توانند با استفاده از آیین نامه عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان به عضویت این باشگاه درآمده و از تسهیلات و مزایای تشویقی این باشگاه بهره‌مند شوند.


رهبر، امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان را در استان بی نظیر دانست و گفت: خدمات دهی در این بخش برای دانشجویان با بیش از 60 عنوان کارگاه و آزمایشگاه مجهز مطابق با سرفصل های درسی تامین شده است که فرصتی مناسب برای انجام پروژه های درسی و پژوهشی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته