دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1398 - 09:59
با حمایت مالی دانشگاه آزاد؛

پروژه تحقیقاتی و اجرایی کوشک دانشجویی در نجف‌آباد ساخته شد

پروژه تحقیقاتی و اجرایی کوشک دانشجویی توسط دانشجویان دانشکده هنر، معماری و شهرسازی با حمایت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد ساخته شد.
کد خبر : 381742
2O6A0405 (2).JPG

حسین مرادی دانشجوی رشته معماری و طراح و مجری پروژه کوشک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نجف‌آباد اظهار کرد: پروژه تحقیقاتی و اجرایی کوشک دانشجویی با بررسی اصول مورفولوژیکی و تکنیک‌های معماری سنتی ایران و ادغام آن با فناوری طراحی سازه‌های پوسته‌ای با حمایت مالی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در حال گذراندن مراحل پایانی است.





وی درباره جزئیات این طرح گفت: این پروژه پس از انجام حدود دو سال مطالعات میدانی، نظری و انجام و دریافت مکاتبات و مشورت‌های علمی از دانشگاه‌های فلورانس ایتالیا و ورسای فرانسه آغاز شد. مطالعات صورت پذیرفته بین‌رشته‌ای بوده و طراحی و ساخت قالب با روش مسلح‌سازی خاک و با به‌کارگیری آموزش‌های مؤسسه ABITA اروپا و دانشگاه جنوای ایتالیا انجام شده است.



طراح و مجری ساخت این پروژه با بیان قابل حمل بودن این سازه افزود: این قالب که دارای مؤلفه پایداری زیست‌محیطی بوده با بهره‌گیری از حدود 200 تن خاک مسلح، شامل 9 طاق پیوسته با ارتفاعی بین 210 تا حداکثر 530 سانتی‌متر، در زیرساختی معادل با 49 مترمربع اجرا شده است. پوسته این سازه در مساحت 90 مترمربع، ساختاری گنبدی شکل و یکپارچه به ضخامتی معادل پنج سانتی‌متر از جنس بتن دارد.



طراح و مجری ساخت این پروژه تصریح کرد: برای اجرا این سازه از تحقیقات و مطالعات دانشگاه MIT آمریکا و ETH زوریخ سوئیس و موسسه ICD انگلستان که پیش‌تر توانسته بودند روشی جدید در سازه‌های فرم آزاد در فضاهای باز ایجاد کند، بهره گرفته شده است.



به گزارش آنا، ساخت این سازه در مدت چهار ماه اجرا شده و با همت پژوهشگران نفسیه شریفی، مرضیه حق‌شناس، ملیحه رضایی، مریم لطفی، حسین محسنی، علی افتاده، مسعود شمس، محمد لموچی، محمدجواد شاه‌ولایتی، آصف آیت‌اللهی، مهدی عالی شکل و همراهی دانشجویان، احمد ایزدی، محسن جهانگیری، محمدجواد شریفی، فریناز کاظمی، فروزان ابراهیمی، بهار کشانی، زیر نظر استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد رضا ابراهیمی، علی پزشکی، سیدعلی مجابی، محسن عباسی، اسماعیل معصومی، سجاد مؤذن و رضا ستاری انجام شده و اکنون آماده رونمایی است.



انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته