دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1398 - 09:47
امیر نعمتی:

ضرورت وحدت در گام دوم انقلاب بیشتر از قبل احساس می‌شود

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: وحدت شاخصی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید می‌کنند و در گام دوم انقلاب ضرورت وحدت بیشتر از قبل احساس می‌شود.
کد خبر : 381741
photo_2018-11-17_12-32-28.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر سرتیپ نوذر نعمتی در اولین همایش رویکردهای نهادینه‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که صبح امروز در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، گفت: این همایش در جایی برگزار می‌شود که مزیت‌هایی نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور دارد و اولین مزیت، نظر ویژه مقام معظم رهبری به این دانشگاه است؛ زیرا که ایشان چندین بار در این دانشگاه حضور یافته‌اند، ویژگی‌‌ای که شاید بیشتر دانشگاه‌های کشور آن را تجربه نکرده‌اند. همچنین دومین مزیت این دانشگاه، نوع فرماندهی آن است که فرمانده معظم کل قوا فرماندهی آن را بر عهده دارند و می‌توانند ما را به ولایت متصل کنند. سومین مزیت این دانشگاه، الگوی سبک زندگی است.


وی ادامه داد: چند روز گذشته شایعه‌ای مبنی‌ بر گرانی بنزین در جامعه‌ای منتشر شد و به‌‌دنبال انتشار این شایعه کنجکاو شدم تا به چند شهرک در داخل نیروهای مسلح و یک شهرک هم در خارج از نیروهای مسلح سرکشی کنم، اما یک شهرکی را که انتظار نداشتم شلوغ باشد با صحنه‌ای مواجه شدم، در واقع دیدم که پلیس آمده تا ماشین‌های خارج از صف را به داخل صف هدایت کند که متأسفانه این مسئله به سبک زندگی ما باز می‌گردد.


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در عصر حاضر انقلابی به‌سختی موفق می‌شود و اگر هم موفق شود در اوایل پیروزی خودش به انحراف کشیده خواهد شد، اما انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان معجزه قرن در طول این ۴۰ سال در مسیر اصلی خود باقی می‌ماند و از شعارهای خود منحرف نشده است.


نعمتی خاطرنشان کرد: امام راحل با کادرسازی انقلاب، بنای پیروزی آن را گذاشتند و بعد از مقام معظم رهبری مسیر ایشان را ادامه دادند و حرکت انقلاب را در مسیر اصلی حفظ کردند. این انقلاب همچنان شعارهایی مانند استقلال، آزادی و حمایت از مظلومان را حفظ کرده و این در نوع خود بی‌نظیر است.


وی با بیان این مطلب که در این انقلاب هشت سال دفاع مقدس را شاهد بودیم، گفت: در دفاع مقدس شاخص‌هایی وجود داشت که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد. «شاخص ایستادگی مقابل کفر»، «شاخص اعتماد به جوانان مؤمن و متعهد»، «شاخص وحدت به‌عنوان عامل پیش‌برنده و چراغ راه» که در هرکجا وحدت وجود داشت مسیر را به‌راحتی طی کردیم و وحدت شاخصی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید می‌کنند و در گام دوم انقلاب ضرورت وحدت بیشتر از قبل احساس می‌شود. «شاخص جهاد خودکفایی و نگاه به داخل» در دفاع مقدس یاد گرفتیم در آنجایی که به بیگانه وابسته شدیم، شکست نتیجه آن بود اما هرگاه مستقل بودیم و روی پای خود ایستادیم به موفقیت رسیدیم؛ لذا امیدواری به داخل در تمامی حوزه‌ها کاربرد دارد. «شاخص اعتماد به مردم» رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که باید به مردم اعتماد کرد و ایشان برای مسئولان دفاع مقدس را مثال می‌زنند که پیروزی در آن به‌ خاطر اعتماد به مردم بود. «شاخص ایثار و ازخودگذشتگی» که در سیل اخیر نمود پیدا کرد و به این شاخص تا ظهور امام عصر(عج) نیاز داریم، «شاخص ولایتمداری» به عنوان مهم‌ترین شاخص‌ در گام دوم انقلاب به آن نیاز داریم؛ زیرا هر چیزی که رنگ و بوی ولایت نداشته باشد نباید پیگیر آن باشیم.


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: دشمن تلاش بسیاری برای زمین‌گیر کردن این نظام انجام داده، اما چون این کشور از شاخص ولایت برخوردار است تاکنون نتوانسته به نظام اسلامی ما آسیب وارد کند.


انتهای پیام/۴۰۷۹/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته