دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 14:19

عارف: آیت‌الله طالقانی نمونه یک انقلابی تمام‌عیار بود

عارف گفت: آیت‌الله طالقانی نمونه‌ای از یک انقلابی تمام‌عیار بود که با رفتار و منش خود باعث شد بسیاری از نحله‌های مختلف فکری با انقلاب همراه شوند.
کد خبر : 38171

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدرضا عارف، به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله سید محمود طالقانی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خو با اشاره به علاقه جوانان به مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی نوشت: طالقانی روحانی نواندیشی که برای آزادی، استقلال و پیشرفت و برای دفاع از حقوق همه افراد جامعه با سعه‌صدر بالایی تلاش همه‌جانبه‌ای کرد و در طول زمان حیات‌شان الگویی برای جوانان انقلابی بود.


وی در این یادداشت خود آورده است: همه نحله‌های فکری تلاش می‌کردند، گرد آیت‌الله طالقانی جمع شوند و ایشان هم با بیانی شیوا در راستای جذب حداکثری بسیاری از جوانان را با انقلاب همراه کردند.


عارف تأکید کرده است که آیت‌الله طالقانی نمونه‌ای از یک انقلابی تمام‌عیار بود. تمام تلاش آِیت‌الله طالقانی این بود که نشان دهد دین اسلام، مبشر آزادی و حرمت نهادن برای انسان است. ایشان با رفتار و منش خود باعث شد بسیاری از نحله‌های مختلف فکری با انقلاب همراه شوند.


وی همچنین به آثار مرحوم طالقانی اشاره کرد و نوشت: برخی از آثار ایشان بخصوص تفسیر قرآن کریم در زندان نگاشته شد و آنگونه که اطلاع دارم فرزندان ایشان به‌ویژه سرکار خانم اعظم طالقانی با تلاش‌های زیادی در حال انتشار دیگر آثار پدرشان هستند. به ایشان و دیگر فرزندان گرامی آیت‌الله طالقانی که سعی در زنده نگه‌داشتن میراث پدر هستند خدا قوت می‌گویم، ان‌شاءالله مردم فهیم ایران قدردان زحمات این بزرگواران باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته