دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1398 - 09:30
قاسمپور در گفتگو با آنا:

ویلموتس هدایت هر تیمی را که برعهده داشته اخراج شده است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: من این مربی را زیاد نمی‌شناسم اما براساس اطلاعاتی که دارم در هر تیمی که به عنوان سرمربی بوده در نهایت اخراج شده است.
کد خبر : 381501
marc-wilmots-cropped_1ntl9tn5o0fg613185bbjye449.jpg

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره انتخاب مارک ویلموتس به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: من این مربی را زیاد نمی‌شناسم اما در مورد رزومه کاری او که تحقیق کردم متوجه شدم این مربی کارنامه خیلی موفقی ندارد و در هر تیمی هم که به‌عنوان سرمربی بوده در نهایت اخراج شده است. بنابراین با این شرایط من فکر نمی‌کنم فدراسیون فوتبال انتخاب درستی انجام داده است.


وی گفت: کی‌روش وقتی به‌عنوان سرمربی برای تیم ملی فوتبال ما انتخاب شد در فوتبال پرتغال، اسپانیا و منچستر حضور داشت اما ویلموتس در نهایت هدایت تیم بلژیک و آفریقا را بر عهده داشته و از این نظر خیلی شبیه به کی‌روش نیست. من فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال برای اینکه فشار را کم کند در شرایط فعلی دست به همچنین انتخابی زده است. به‌هرحال اگر انتخاب این مربی کارشناسانه بوده در آینده خیلی نزدیک نتیجه آن را خواهیم دید اما اگر تنها برای این بوده که فشار‌ها کمتر شود و مسئولان فدراسیون بگویند سرمربی خارجی برای تیم ملی جذب کرده‌ایم باید تاج جوابگو باشد.


پیشکسوت فوتبال ایران در مورد مبلغ قرارداد این مربی و همچنین جزئیات قراردادش گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم قرار است با این مربی سه سال قرارداد ببندند و مبلغ یک و نیم میلیارد یورو به او پرداخت کنند. قطعاً این مبلغ برای فدراسیون فوتبال با توجه به شرایط اقتصادی این روزها خیلی زیاد است. البته شاید برخی بگویند این مبلغ برای یک سرمربی بر اساس عرف بین‌الملل است اما نکته قابل‌توجه این است که پول ما بی‌ارزش است و به همین خاطر برای فدراسیون به نظرم این مبلغ قرارداد واقعاً سنگین است.


قاسمپور تأکید کرد: جذب یک مربی که دو سال از عرصه فوتبال دور بوده و کارنامه موفقی هم نداشته است نشان می‌دهد که فدراسیون چندان به مربی داخلی اعتقادی ندارد و حاضر است با هر شرایطی مربی خارجی به ایران بیاورد. در این شرایط اگر مربی نتوانست کاری از پیش ببرد با این بهانه که وقت زیادی نداشتیم یا ازنظر منابع مالی با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم و با این بهانه‌ها خودشان را توجیه می‌کنند. اگر هم مربی جواب گرفت در نهایت می‌گویند ما او را برای فوتبال ایران انتخاب کردیم.


وی گفت: وقتی کی‌روش به فوتبال ایران آمد، مسئولان فدراسیون به هر خواسته‌اش تن دادند و این روند به مدت‌ها ادامه پیدا کرد که در نهایت کی‌روش حتی رئیس فدراسیون هم شده بود و در مورد همه تصمیم می‌گرفت. در نهایت دیدیم که با این مربی به افتخاری نرسیدیم. ما 45 سال است نتوانستیم در جام ملت‌ها به‌عنوان قهرمانی برسیم و با کی‌روش هم نتوانستیم به این افتخار برسیم.


قاسمپور تأکید کرد: متأسفانه یکی از مشکلات فوتبال ما این است که انتظار داریم فقط یک مربی تیم ما را هدایت کند اما بعد از آن به بازده کاری او توجه نمی‌کنیم و حتی دنبال آن هم نمی‌رویم. شما ببینید در فوتبال قطر یک مربی را در بخش پایه استخدام کردند با برنامه درازمدت در آکادمی فوتبال کار کرد و بعد از آن به تیم ملی رسید و در جام ملت‌ها توانست به قهرمانی دست پیدا کند. این نشان می‌دهد که آنها در فوتبال با برنامه پیش می‌روند. موضوعی که در فوتبال ایران سال‌هاست اجرا نمی‌شود و به‌جای آن تصمیمات فوری را برای بستن دهان مردم و کم کردن فشار رسانه‌ها دارند.


وی گفت: حداقل من امیدوارم که در نوع قرارداد ویلموتس مسئولان دقت کنند. قرار است با این مربی سه‌ ساله قرارداد ببندند در صورتی‌ که شناخت زیادی روی او ندارند و اگر هم نتیجه نگیرد مسئولان باید مبلغ قرارداد او را پرداخت کنند. فوتبال ما از کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس قدمت بیشتری دارد اما متأسفانه از این نظر عقب‌تر از همه هستیم.


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته