دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1398 - 11:31
نماینده جهاد اسلامی فلسطین:

آمریکا با رفتاری نامتوازن درصدد تحمیل معامله قرن به فلسطینی‌هاست

نماینده جهاد اسلامی فلسطین با تأکید بر رفتار نامتوازن آمریکا گفت که کاخ سفید درصدد تحمیل معامله قرن به فلسطینی‌هاست.
کد خبر : 381496
452183_2897922618_2000_1333.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «ناصر ابوشریف»، پیش از ظهر امروز در نشست خبری روز نکبت در جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: در سال 1916 فرصت مناسبی پیش آمد تا غرب طبق بیانیه بالفور رژیم صهیونیستی را تشکیل دهد.


وی افزود: هدف اصلی استعمار در آن زمان غارت و چپاول امت اسلامی بود، به‌ویژه پس از استخراج نفت در غرب آسیا. آنها می‌خواستند امت اسلامی را تجزیه کنند و مانع از هرگونه پیشرفتی شوند. متأسفانه اکنون چنین فرصتی بار دیگر پیش‌آمده و صحنه برای اجرای آن آماده است.


نماینده جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد که آمریکا در رفتارش توازن ندارد و می‌خواهد معامله قرن را به‌ زور به ملت فلسطین تحمیل کند. محور معامله قرن رژیم صهیونیستی است و آنها در تلاش‌اند با فشار خارجی این معامله را بر ملت فلسطین تحمیل کنند.


وی افزود: محورهای معامله قرن دو چیز است؛ پول و دین که کاملاً مشخص است موتور محرکه طرح ترامپ را تشکیل می‌دهند. رئیس‌جمهور آمریکا به‌گونه‌ای درباره پول حرف می‌زند که گویی می‌خواهد وارد تجارت و یک معامله بزرگ شود و در طرف مقابل معاونش از دین حرف می‌زند. اوست که لابی‌های صهیونیستی را مدیریت می‌کند. بدیهی است که دشمن صهیونیستی در رأس این توطئه قرار دارد.


ابوشریف گفت: معامله قرن مدت‌هاست آغاز شده و آنها نخست، سفارت آمریکا را به قدس اشغالی منتقل کردند و حاکمیت اسرائیل را بر شهر قدس به رسمیت شناختند.


نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: موضوع بعد مسئله آوارگان است که طبق معامله قرن بازگشتشان منتفی شده است و بُعد دیگر این معامله موضوع مرزهاست که طبق طرح صلح آمریکا، آنها مرزی را به رسمیت نمی‌شناسند و تنها 32 درصد کل سرزمین‌های اشغالی به فلسطینیان تعلق می‌گیرد و باقی متعلق به صهیونیست‌ها خواهد بود. موضوع بعد، درباره غزه است که آنها قصد دارند به اشکال مختلف حذف و به هر شکلی طرح آمریکایی را در غزه پیاده‌سازی کنند.


ابوشریف گفت: ایران به عنوان مخالف طرح معامله قرن خطری برای آمریکا به شمار می‌رود و دونالد ترامپ از زمانی که در آمریکا به قدرت دست یافت تلاش کرد ایران را به اشکال مختلف تحت فشار قرار دهد؛ آنها ابتدا از برجام خارج شدند و سپس جمهوری اسلامی ایران را به شدت زیر فشار اقتصادی قرار دادند. دولت آمریکا همچنین جنبش‌های مقاومت را به عنوان تروریست معرفی می‌کند و به عرب‌ها فشار می‌آورد تا هزینه اجرایی شدن معامله قرن را بپردازند.


وی افزود: اوضاع خطرناکی در منطقه حاکم است و امکانات و توان زیادی برای اجرای معامله قرن وجود دارد. ولی ما در مقاومت فلسطین قدرت داریم و یکصد سال است که با زورگویی صهیونیست‌ها مقابله می‌کنیم. اتکای ما در ابتدا بر خداوند و سپس به قدرت خودمان و ملتمان است. درست است که وعده ترامپ برای اجرای معامله قرن وجود دارد ولی خداوند نیز به ما وعده داده است که آنها با شکست از مسجدالاقصی خارج می‌شوند. ما دارای چنین اراده‌ای هستیم.


ابوشریف با بیان سخنان چندی پیش مقام معظم رهبری که فرموده بودند جنگ ما جنگ اراده‌هاست، گفت: در دو سال آینده فشارها و دشواری‌های زیادی به وجود خواهد آمد. ما هزاران سال است که در برابر تمام محنت‌ها مقاومت کرده‌ایم و قادریم با اتکای به خدا و قدرت ملتمان در برابر تلاطمات مقاومت کنیم.


وی افزود: مقاومت سه روزه غزه هیچ عذری را برای کسی باقی نگذاشت. ما از 12 سال پیش در محاصره‌ایم و این محاصره از زمین، دریا، هوا و حتی زیر زمین اعمال می‌شود ولی در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کرده‌ایم. متأسفانه عرب‌های صهیونیست‌شده از نتانیاهو هم بدترند و شیاطین‌العرب هستند که از معامله قرن حمایت می‌کنند.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته