دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 12:49
روزنامه «السفیر» گزارش کرد؛

فاجعه در مکه با 350 کشته و مجروح/ جرثقیل‌ها حرم امن الهی را محاصره کرده‌اند

بزرگترین عملیات توسعه در تاریخ مسجدالحرام به همراه وزش باد و بارش باران باعث شد فاجعه‌ای در این حرم امن الهی به بار آید که در آن ده‌ها نفر از حجاج خانه خدا که برای ادای مناسک سالانه حج به مکه آمده بودند کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شوند.
کد خبر : 38143

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «السفیر» در گزارشی نوشت: دیگر همه می‌دانند که مسجدالحرام از مدت‌ها پیش به‌وسیله تعداد زیادی بالابر غول‌پیکر که برای انجام بزرگترین عملیات توسعه در تاریخ این مسجد نصب شده، محصور شده است. به‌دنبال وضعیت نامساعد جوی (و وزش توفان) یکی از این بالابرها سقوط می‌کند و بر سر حجاج بیت‌الله الحرام آوار می‌شود


براساس این گزارش، برطبق آمار ارائه شده به‌وسیله پادشاهی عربستان، در این حادثه که در زمان بسیار شلوغی رخ داد، 107 نفر کشته و 240 نفر دیگر زخمی شدند.


سرلشکر «سلیمان عمرو» مدیرکل دفاع مدنی عربستان دراین‌باره به شبکه خبری «الاخباریه» گفت: آب و هوای خاصی بر مکه حاکم بود و باران شدیدی آغاز شده بود، همزمان تندبادی نیز برخاست که به‌دنبال شدت این تندباد و از جا کنده شدن درختان و برخورد آنان با بالابرهای موجود در اطراف حرم، یکی از این بالابرها سقوط کرد.


«السفیر» نوشت: در حالی‌که تاکنون جزئیات بیشتری از این حادثه به‌وسیله مقام‌های رسمی سعودی منتشر نشده است، تصاویر این حادثه به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، تصاویری که بدن‌های خون‌آلود حجاج بیت‌الله الحرام را نشان می‌دهد که با قطرات بارانی که در مکه همزمان می‌بارید جوی خون به راه انداخته بود.


«سلمان عبدالعزیز» پادشاه عربستان در جولای گذشته دستور آغاز انجام پنج پروژه بزرگ توسعه را صادر کرد که بزرگترین عملیات توسعه در تاریخ مسجدالحرام محسوب می‌شود. این پروژه‌ها با هدف گسترش 400 هزار متر مربع مساحت منطقه مسجدالحرام راه‌اندازی شد که در نتیجه آن، به سعودی‌ها این امکان را می‌داد که از دو میلیون و دویست هزار نفر به‌طور هم‌زمان در این منطقه پذیرایی کنند.


این حادثه زمانی رخ داد که هزاران نفر از مسلمانان از نقاط مختلف جهان خود را برای حضور در عربستان برای ادای مناسک حج در ماه ذی‌الحجه آماده می‌کنند.


بلافاصله پس از این حادثه «خالد فیصل» امیر مکه دستور تشکیل کمیته ویژه‌ای برای تحقیق درباره عوامل بروز این حادثه را صادر کرد. گرچه دستور تحقیق درباره دلایل اصلی بروز فاجعه روز گذشته (جمعه) در مسجدالحرام صادر شده است ولی این موضوع چیزی از مسئولیت آنان در برابر جان‌باختگان کم نخواهد کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: پادشاه عربستان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب