دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 13:01

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی میان واحد بوشهر و پلیس فتا

دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و پلیس فتا فرماندهی نیروی انتظامی این استان، تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی امضا کردند.
کد خبر : 38141

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون پژوهش و فناوری واحد بوشهر در این باره اظهار کرد: با توجه به گسترش روزافزون فعالیت‌های فضای مجازی در سطوح مختلف جامعه و به منظور ایجاد همفکری و توسعه همکاری علمی و آموزشی در راستای استفاده از فرصت‌ها و پیشگیری و مقابله با تهدیدات سایبری، این تفاهم‌نامه میان رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان بوشهر و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر منعقد شد.


دکتر اسماعیل کوهگردی با تأکید براینکه اشتراکات کاری میان دانشگاه و پلیس فتا وجود دارد، گفت: با توجه به جوان بودن قشر دانشجو و نیاز به فضای مجازی در دانشگاه به نظارت بیشتر بر کاربران اینترنتی دانشجو الزامی است.


وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در چهار ماده نوشته و امضا شده است، اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری و تعامل در زمینه مشاوره‌، تحقیقات علمی، آموزش و اطلاع رسانی در موضوعات فضای سایبری است.



معاون پژوهش و فناوری واحد بوشهر تصریح کرد: از اهداف مهم این تفاهم‌نامه شناسایی تهدیدات و نقاط آسیب‌پذیر فضای سایبر و همچنین ارائه راهکارهای پیشگیرانه و مقابله با تهدیدات شناسایی شده در فضای سایبری که محور کامل موضوعات مورد تفاهم است.


کوهگردی بیان کرد: محور فعالیت این تفاهم‌نامه شامل موضوعاتی چون برگزاری جلسات فصلی و تعاملی بمنظور بررسی طرح های قابل اجرا ، برگزاری اتاق فکر کارشناسان پلیس فتا با اساتید دانشگاه ، اجرای طرح و مقالات علمی دانشجویی در موضوعات تهدیدات سایبری، برگزاری کلاس‌ها، همایش‌ها، نشست های علمی و... است.


کوهگردی با بیان چگونگی نحوه اجرای این تفاهم‌نامه گفت: برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی طرفین در ابتدا در جلسه نمایندگان دانشگاه و پلیس فتا طرح و بررسی شده و پس از کارشناسی و برنامه ریزی برای اجرا به طرفین تفاهم‌نامه پیشنهاد و گزارش می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته