دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 11:44
در جلسه کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

بازنگری و اصلاح الگوی توسعه آموزش عالی

جلسه 222 کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. در این جلسه که به موضوع «تحول در آموزش عالی» اختصاص داشت؛ اهم اقدامات انجام شده و در دست اقدام مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 38128

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، توسعه متوازن و هدف‌مند آموزش عالی، بازنگری و اصلاح الگوی توسعه آموزش عالی، ارتقاءکارایی و اثر بخشی نظام آموزش عالی، دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه غرب آسیا و استقرار نظام نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی اهم موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود.


همچنین تقویت و توسعه نظام آموزش عالی مهارتی، بهبود و ارتقاء نظام برنامه‌ریزی درسی و توسعه علوم میان رشته‌ای نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


بر اساس گزارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای کمیسیون علمی و فناوری همچنین بر ترسیم مدیریت تغییر برای عملیاتی شدن تحول در نظام آموزش عالی ، مقابله با مدرک گرایی و و حافظه محوری و تاکید بر تقویت روحیه پژوهش، توجه به تمایز نظام آموزش عالی کشور با نظام آموزشی سایر کشورها، آسیب شناسی فضای عمومی آموزش عالی کشور، گسترش حوزه های دانشی مرتبط با علوم پایه و علوم انسانی و ترسیم شاخص های دستیابی به مرجعیت علمی تاکید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته