دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 14:38
زارع:

جلوه‌های حجاب در عرصه‌های مختلف تمدنی و فرهنگی نمودار است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان اظهار كرد: حجاب، نماد ارزش و هویت ایرانی مسلمان بوده و جلوه‌های آن در عرصه‌های مختلف تمدنی و فرهنگی نمودار است.
کد خبر : 381271
IMG_2282.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان، مهدی زارع پیش از ظهر امروز در جلسه كارگروه آراستگی و شئون فرهنگی رفتاری که با حضور اعضای شورای فرهنگی، استادان، كارشناسان و مسئول بسیج دانشجویی شهرستان در سالن كنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد، اظهار کرد: حجاب و پوشیدگی یكی از سنت‌های مهم ملی ما بوده كه بعد از ورود اسلام به ایران نیز این سنت حسنه مورد حمایت مردم قرار گرفته است.


وی با بیان این موضوع كه حجاب، نماد ارزش و هویت یك ایرانی مسلمان است كه در عرصه‌های مختلف تمدنی و فرهنگی، جلوه‌های آن نمودار است، اظهار كرد: با توجه به تأكیدات دین مبین اسلام بر آراستگی و عفاف برای زنان مسلمان و پوشش مناسب برای مردان بر همه ما فرض است كه این مهم را مورد توجه بیشتر قرار داده و تسلیم فشارهای كاذب داخلی و خارجی نشویم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان ادامه داد: این واحد دانشگاهی یكی از بهترین دانشگاه‌های سراسر كشور در مقوله حجاب و عفاف بوده كه این موضوع به تبع ارزش‌های اصیل فرهنگی و اجتماعی مردم منطقه حاصل شده است.


زارع با تأکید بر این نكته كه مردم منطقه لارستان بزرگ با حضور علمای گرانقدر و فرهیختگان ولایت‌مدار، همیشه در صف اول تحكیم ارزش‌های اجتماعی از جمله حجاب بوده است، متذكر شد: وظیفه همه ما است كه این مهم را از حالت تشریفاتی خارج كرده و به‌صورت جدی، راهكارهای مبارزه با هنجارشكنی‌های نادر را شناسایی و تقویت كنیم.


وی افزود: توجه به مقوله حجاب و مبارزه با مظاهر بدحجابی را باید با نگاه واقعگرایانه و در دو قالب ملی و منطقه‌ای بررسی كرده و آسیب‌های اجتماعی ناشی از هر دو را شناسایی و در نهایت با حضور نخبگان، فرزانگان و مشاركت فعالانه جوانان به نتیجه قابل قبول دست یابیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان خاطرنشان كرد: امیدواریم با حضور فعال همكاران و حوزه معاونت فرهنگی، دانشجویی، دفتر فرهنگ اسلامی، بسیج دانشجویی شهرستان و دیگر عوامل فرهنگی و مذهبی برون دانشگاهی بتوانیم به بركت ماه مبارك رمضان، فضای دانشگاه را بیش از گذشته، معنوی كرده و فرصت هنجارشكنی را با تقویت برنامه‌های فرهنگی مناسب به حداقل ممكن برسانیم.


به گزارش آنا در این جلسه فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان لارستان با تشكر از فعالیت‌های انجام شده، پیشنهاداتی را برای تشویق بیشتر جوانان به حجاب برتر ارائه داد و دیگر اعضا نیز با ارائه نظر، آمادگی كامل خود را برای انجام وظایف محوله اعلام كرد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته