دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 13:30
طالبی در گفتگو با آنا:

ویلموتس مانند کی‌روش سبک و سیاق تدافعی دارد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: سبک و سیاق ویلتموس مانند کی‌روش تدافعی است اما کم‌تجربه است و آنطور که شنیدم دو سال هم از میادین دور بوده و این نقطه تاریک اوست.
کد خبر : 381201
مارک+ویلموتس.jpg

جلال طالبی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره گزینه سرمربیگری تیم ملی فوتبال گفت: در این چند روز پیگیر اخبار بودم و متوجه شدم که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است از بلژیک بیاید. ویلموتس مربی تیم ملی بلژیک بوده است و چند سالی هم در ساحل عاج و امارات مربیگری کرده است. البته او دو سالی است که کار مربیگری انجام نمی‌دهد و به نظرم این یکی از نقاط ضعف این سرمربی است. به‌هرحال کسی که دو سال خانه‌نشین باشد و هدایت هیچ تیمی را بر عهده نداشته باشد از علم روز فوتبال دنیا هم عقب است و همین موضوع ممکن است او را به چالش بکشاند.


پیشکسوت فوتبال ایران در مورد حضور مربی خارجی در رأس کادرفنی تیم ملی اظهار کرد: ما ابتدا باید ببینیم که فدراسیون از آوردن مربی خارجی چه هدفی دارد. اگر بر اساس برنامه‌ریزی باشد و همه جوانب امر را سنجیده باشند و به این نتیجه رسیده باشند که در شرایط فعلی این سرمربی می‌تواند به فوتبال ایران کمک زیادی کند، قطعاً مثمرثمر خواهد بود اما اگر تنها با این هدف باشد که صرفاً یک مربی خارجی به فوتبال ایران آورده‌ایم قطعاً آوردن این مربی سودی برای فوتبال ایران ندارد. من امیدوارم که مسئولان فدراسیون فوتبال با نگاه دقیق و برنامه‌ریزی شده به این نتیجه رسیده باشند که این سرمربی به ایران بیاید.


سرمربی اسبق تیم ملی در خصوص کم‌تجربه بودن این مربی گفت: سبک و سیاق ویلموتس مانند کی‌روش تدافعی است به این معنی که دوست دارد بازیکنانش به جای اینکه در خط حمله قرار بگیرند، در یک بازی حالت دفاعی داشته باشند اما یکی از تفاوت‌های اصلی این مربی با کی‌روش این است که او تنها یک مربی است در حالی که کی‌روش علاوه بر مربی یک معلم هم بود. با توجه به اینکه او هنوز به ایران نیامده و از طرفی فدراسیون فوتبال هم به صراحت این گزینه را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نکرده است، به نظرم قضاوت در مورد آن کمی زود است. به‌هرحال باید ببینیم او تا چه اندازه می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند. البته با توجه به اینکه او ایرانی نیست و هجمه‌ها نسبت به او کمتر است به راحتی می‌تواند کار کند.


طالبی گفت: این مربی باید هنر و تجربه داشته باشد تا بتواند از بازیکنان فوتبال ایران به نحو احسن استفاده کند و مهره‌ها را به خوبی در کنار هم قرار دهد. اگر بتواند از خلاقیت بازیکنان استفاده کند، قطعاً می‌تواند موفق شود اما همان‌طور که گفتم نسبت به کی‌روش کم‌تجربه تر است. زمانی می‌توانیم هنر یک مربی را ببینیم که او گزینش‌های درستی را انجام داده باشد. امیدوارم این مربی با تجربه کمی که دارد، بتواند در تیم ملی موفق عمل کند.


پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که این مربی موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرده است، گفت: همان‌طور که گفتم ما نباید فعلاً او را قضاوت کنیم. شاید کسانی که خیلی منتقد او هستند به این خاطر است که ممکن است منافع‌شان به خاطر آمدن او به ایران به خطر بیفتد. به هر حال او الان گزینه فدراسیون فوتبال است و باید ببینیم حضورش قطعی می‌شود یا خیر. ما همیشه عادت کرده‌ایم که نیمه خالی لیوان را ببینیم. زمانی که کی‌روش به ایران آمد، او از رئال مادرید اخراج شده بود، از تیم پرتغال و امارات هم کنار گذاشته شده بود. این اتفاقات به این معنی نیست که او مربی کوچکی بوده بلکه شاید در آن شرایط چنین تصمیماتی گرفته شده است. بنابراین نباید خیلی مغرضانه به این مربی نگاه کنیم.


وی تأکید کرد: البته با توجه به اینکه فوتبال ایران فعلاً برنامه‌ای ندارد، این مربی می‌تواند با بازی‌های تدارکاتی که پیش رو دارد، شناختش را از ملی‌پوشان گسترش دهد و از نظر فیزیکی با آنها کار کند. به نظرم زمان کافی را برای رسیدن به شرایط ایده‌آل دارد.


طالبی درخصوص مبلغ قرارداد این مربی عنوان کرد: به نظرم 30 میلیارد برای این مربی خیلی پول زیادی نیست. زمانی که کی‌روش هم به ایران آمد دلار با قیمت پایین در بازار موجود بود اما حالا دلار سر به فلک کشیده و به همین خاطر است که مبلغ این مربی برای ما خیلی سنگین است. فوتبال تنها بهانه‌ای است که در این شرایط سخت اقتصادی می‌تواند به مردم امید دهد و به همین خاطر مسئولان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا یک مربی خارجی به ایران بیاید تا بتواند با نتایجی که به دست می‌آورد دل مردم را شاد کند.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته