دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 11:40
در مقاله دانشجوی دانشگاه آزاد؛

روش‌های کنترل بار-فرکانس در ریزشبکه‌ها بررسی شد

روش‌های کنترل بار-فرکانس در ریزشبکه‌ها در مقاله مستخرج از پایان‌نامه دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت ارائه شده در کنفرانس مهندسی برق بررسی شد.
کد خبر : 381171
Scan0001(1).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مرودشت، مقاله مستخرج از پایان‌نامه دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با عنوان «طراحی کنترل‌کننده فرکانس-بار PID مرتبه کسری هوشمند برای ریزشبکه جزیره‌ای» در بیست و هفتمین کنفرانس مهندسی برق ایران پذیرفته و بر اساس نظر کمیته داوری در زمره مقالات برتر این کنفرانس ملی معتبر شناخته شده است.


فاطمه غلامی پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود را با راهنمایی محمدرضا صالحی‌زاده استادیار گروه مهندسی برق این واحد دانشگاهی به انجام رسانده است.


به گزارش آنا، این کنفرانس معتبرترین کنفرانس مهندسی برق در ایران به حساب می‌آید.  


در چکیده این مقاله آمده است: حضور ریزشبکه‌ها و تولیدات منابع توان پراکنده در سیستم‌های قدرت به دلیل آلودگی محیط‌زیست ناشی از مصرف انرژی الکتریکی و هزینه بالای احداث نیروگاه و توسعه شبکه انتقال و توزیع افزایش یافته است. به کمک روش‌های کنترل بار-فرکانس در ریزشبکه‌ها، می‌توان دامنه انحرافات فرکانس را کاهش داد یا سرعت میرایی آنها را افزایش داد.


در این مقاله کنترل‌کننده تناسبی انتگرالی - مشتقی مرتبه کسری (FOPID) به‌دلیل عملکرد انعطاف‌پذیر و مقاوم آن برای بهبود انحرافات فرکانس ریزشبکه جزیره‌ای به کار رفته است. پارامترهای کنترل‌کننده FOPID با استفاده از الگوریتم فراابتکاری تکامل تفاضلی بهبودیافته با سیستم فازی FDE به‌طور بهینه تعیین شده است. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد با انتخاب جمع وزن‌دار مناسبی در شاخص‌های مبتنی انحراف فرکانس و تلاش کنترلی می‌توان مصالحه مناسب میان انحراف فرکانس و تلاش کنترلی فراهم آورد. شاخص‌های کمّی نیز مؤید این مطلب است.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته