دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1398 - 07:30
معاون سمای ساری:

تعداد مدارس سمای مازندران تا 1400 به بیش از 70 مدرسه می‌رسد

معاون سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: تا سال 1400 تعداد مدارس سمای استان مازندران به بیش از 70 مدرسه خواهد رسید.
کد خبر : 381159
IMG_8677 (Copy).JPG

عبدالرضا بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ساری در پاسخ به این سؤال که هدف از راه‌اندازی سما در دانشگاه آزاد اسلامی چه بوده است، عنوان کرد: سال ۱۳۷۰ که آموزش و پرورش با محدودیت‌هایی از نظر توسعه فضای آموزشی روبه‌رو بود، دانشگاه آزاد اسلامی طرح جامعی برای توسعه مدارس غیرانتفاعی کشور ارائه کرد و مجموعه سما (سازمان مدارس آزاد) در راستای سیاست‌های آموزشی، پژوهشی، پرورشی و فرهنگی راه‌اندازی شد.


وی افزود: سمای ساری هم سال 1374 با یک باب پیش‌دبستان و دبستان پسرانه فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از آن در راستای توسعه مدارس به راه‌اندازی دبیرستان متوسطه دوم دخترانه، هنرستان دخترانه و دبیرستان متوسطه اول اقدام کرد.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان مازندران درباره کمک سما به آموزش و پرورش بیان کرد: تعالی سازمان سما براساس فعالیت‌های علمی، آموزشی، پرورشی و فرهنگی برای ارتقای سطح دانش و فرهنگ عمومی با راه‌اندازی و اداره دوره‌های رسمی مقاطع مختلف تحصیلی از دوره پیش‌دبستانی تا پایان دوره متوسطه اعم از نظری، فنی و حرفه‌ای،کار و دانش و هنری و مهارتی و آموزشگاه‌های‌ آزاد و اداره دوره‌های مهارت‌محوری در کنار مدارس بین‌المللی و دوزبانه و مدارس تخصصی ورزشی، زمینه مشارکت و همیاری همه‌جانبه مردم در امر گسترش، توسعه و اعتلای دانش و فرهنگ کشور را فراهم می‌کند.


بابایی جایگاه و نقش مراکز سما را در آموزش و پرورش استان مازندران خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: اکنون در این استان هفت مرکز سما شامل ساری، قائم‌شهر، بابل، آمل، نور، چالوس و تنکابن در ذیل واحدهای دانشگاهی مربوط مشغول به فعالیت هستند. تعداد هفت آموزشکده و 33 مدرسه فعال در استان داریم که سهم ساری سه مدرسه، قائم‌شهر 9 مدرسه، بابل پنج مدرسه، آمل دو مدرسه، نور سه مدرسه، چالوس 6 مدرسه و تنکابن پنج مدرسه است. تعداد دانش‌آموزان در حال تحصیل 4 هزار و 7 نفر و تعداد دانشجویان 5 هزار و 100 نفر است.


راه‌اندازی 8 مدرسه در سال تحصیلی 98


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) واحد ساری درباره راه‌اندازی مدارس جدید در استان مازندران به آنا گفت: در راستای سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی و طبق برنامه‌های توسعه‌ای مدارس استان در سال تحصیلی 98 نیز هشت مدرسه راه‌اندازی خواهد شد و تا سال 1400 تعداد مدارس سمای استان به بیش از 70 مدرسه خواهد رسید.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
۰
جناب آقای دکتر بابایی از مدیران دلسوز استان مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی هستند
هلدینگ شایسته