دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 10:04
حجت‌الاسلام مختاری:

تمام تلاش دانشگاه مذاهب اسلامی برای حضور در عرصه بین‌الملل است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ایجاد شعب خارجی این دانشگاه در دیگر کشورها و حضور فعال و جدی در بخش بین‌الملل را یکی از مهمترین اهداف این دانشگاه دانست.
کد خبر : 381144

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مختاری در همایش گرامیداشت روز دانشجوی بین‌الملل که شامگاه دوشنبه در سالن شهید ماموستا شیخ‌الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: فکر تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی از نبوغ فکری رهبر انقلاب است؛ دانشگاه مذاهب اسلامی از بدو تاسیس فعالیت‌ها و اقدامات ارزنده‌ای داشته است و تمام تلاش دانشگاه این است که حضور فعال و جدی در بخش بین‌الملل داشته باشد.


وی افزود: در حال حاضر از 11 ملیت دانشجو داریم و این در حالی است که اوایل تأسیس این دانشگاه فقط از دو ملیت دانشجو داشتیم و سعی داریم تا مهرماه سال جاری این میزان افزایش یابد.


رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در سال‌های قبل دانشگاه با مشکل خوابگاه برای دانشجویان مواجه بود و سعی کردیم امسال این مشکل حل شود لذا امسال شاهد حضور دانشجویانی از کشورهای عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان خواهیم بود.


وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با سایر دانشگاه‌های جهان، تاکید کرد: از ۲۵ کشور هیئت‌هایی برای بازدید از دانشگاه حضور پیدا کردند و با ۲۱ دانشگاه تفاهم‌نامه منعقد کردیم؛ امسال نشست‌ها و همایش‌های مشترک با کشور اندونزی برقرار شد که آثار پربرکتی داشت و حتی با نخست‌وزیر عراق که دیدار داشتیم استقبال خوبی از تأسیس این دانشگاه در عراق داشت.


تصریح کرد: با دانشگاه کشورهایی همچون ترکیه، تونس، هند، ژاپن و ایتالیا ارتباط بین دانشگاهی برقرار کرده‌ایم که حتی مسئولان کشور تونس خواستار تأسیس دانشگاهی با گفتمان تقریب مذاهب شده‌اند.


وی افزود: مقدمات ایجاد شعب خارجی دانشگاه در دیگر کشورها آماده شده و قصد داریم در عراق، سوریه و شهرهای شهرمزار شریف و کابل افغانستان حضور جدی داشته باشیم.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته