دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 11:53
دکتر طهرانچی در گفتگو با آنا:

سمت و سوی حرکت علمی دانشجویان دکتری را باید تغییر دهیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: سمت و سوی حرکت علمی دانشجویان دکتری را باید تغییر دهیم و نگاهمان این نباشد که تعداد دانشجوی دکتری برای آموزش عالی زیاد است.
کد خبر : 381142
t8.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی در حاشیه سفر به شهرکرد و بازدید از مجموعه آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به خبرنگار خبرگزاری آنا در شهرکرد گفت: هرکدام از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی در سراسر کشور، می‌توانند به رشد اقتصادی منطقه خود کمک کنند و بهره‌وری را بالا ببرند.


وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ظرفیت‌های خود و انتقال دانش و پژوهش به کسب و کار، تولید و تبدیل علم به ثروت، باعث رشد و توسعه در جامعه می‌شوند.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در صورتی که کار دانشجوی دکتری در دانشگاه، تحقیق و پژوهش باشد، می‌تواند در خودکفایی اقتصاد کشور نقش مهمی داشته باشد. باید سمت و سوی آموزش و حرکت علمی دانشجویان دکتری را تغییر دهیم و نگاهمان این نباشد که تعداد دانشجویان دکتری برای آموزش عالی زیاد است.



وی خاطرنشان کرد: پایه توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها هستند. ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مجموعه آزمایشگاه‌های موجود در دانشگاه‌ها می‌توانند در گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی نقش مهمی داشته باشند.


عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از لحاظ زیرساخت‌های پژوهشی و مجموعه آزمایشگاهی کارآمد است و می‌تواند خدمات خوبی به استان ارائه دهد.


انتهای پیام/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته