دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 04:45
در سکوت اشرف غنی؛

نیروهای طالبان به شیعیان ولایت میدان‌وردک حمله کردند

برخی از نیروهای طالبان و گروه‌های افراطی دیگر به مردم هزاره ولایت میدان وردک افغانستان حمله کردند.
کد خبر : 380947
2802576.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، گروهی از افراد مسلح افراطی با همکاری برخی از نیروهای طالبان به صورت دسته‌جمعی به منطقه کجاب ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک حمله کردند که انتقادهای زیادی را در پی داشته است.


از طرف دیگر، هیچ نیروی حکومتی به کمک مردم هزاره این ولایت نرفتند و مردم خودشان با نیروهای افراطی و رادیکال مقابله کردند.


این نخستین بار نیست که مردم ولسوالی‌های بهسود مورد حمله گروه طالبان و کوچی‌ها قرار می‌گیرند. اشرف غنی احمد‌زی، رئیس‌جمهور افغانستان هم از قوم کوچی است و این سکوت دولتی‌ها انتقاد بسیاری از سیاست‌مداران هزاره را موجب شده است.


محمد محقق، معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان که از قوم هزاره هم هست در واکنش به این موضوع گفت: حملات اخیر اقوام کوچی به مردم شهرستان بهسود بر اثر تحریک اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور صورت گرفته است.


ولایت میدان وردک یکی از ولایات واقع در شرق مرکزی افغانستان است که بیشتر مردم آن شیعه هستند. مردم هزاره افغانستان بارها توسط نیروهای افراطی و تندرو مورد حمله و کشتار قرار گرفتند. چندی پیش هم برخی از نیروهای داعش مردم هزاره افغانستان را سر بریده بودند.


انتهای پیام/4106/4082/


انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته