دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 13:42
امروز اعلام شد؛

تحقیق و تفحص مجلس از سازمان حفاظت از محیط زیست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست از سال 1392 به بعد موافقت کردند.
کد خبر : 380933

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی ظهر امروز مجلس شورای اسلامی با 120 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع، تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست را مورد موافقت قرار دادند.


در این تحقیق و تفحص، موضوعاتی از جمله عملکرد معاونت محیط زیست انسانی در طرح‌های زیست‌محیطی، بررسی عملکرد محیط زیست در واردات و کاشت محصولات تراریخته، بررسی عملکرد محیط زیست در تعیین حقابه تالاب‌ها و همچنین موضوع انطباق یا عدم انطباق قوانین سازمان حفاظت از محیط زیست با قوانین و مقررات کشوری مطرح می‌شود.


یادآور می‌شود از دیگر موارد تحقیق و تفحص؛ واگذاری مسئولیت کنوانسیون تنوع زیستی به وزارت کشور با وجود وظایف قانونی سازمان محیط زیست، ارزیابی عملکرد معاونت‌های محیط زیست در تطابق با قانون و همچنین صلاحیت افراد به‌کارگیری شده در سازمان محیط زیست در این تحقیق و تفحص بررسی می‌شود.


ضمناً ارزیابی عملکرد محیط زیست در حوزه احکام تکلیفی برنامه ششم، چگونگی عملکرد محیط زیست در حفاظت از گونه‌های در معرض تهدید حیات وحش، عملکرد محیط زیست در کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها و همچنین اقدامات محیط زیست در بحث ریزگردها و تثبیت خاک از دیگر موضوعات اصلی تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست است.


گفتنی است موضوعات فرعی دیگری نیز برای تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست ذکر شده است.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته