دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 10:11
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل:

مسابقات قرآن و عترت(ع) مهم‌ترین کار فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: برگزاری منظم مسابقات قرآن و عترت(ع) در بخش استادان،کارکنان و دانشجویان اصلی ترین و مهم ترین کار فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 38086

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسن قلی پور در مراسم تجلیل از نفرات برتر کشوری جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت با حضور معاونان، استادان، کارکنان و دانشجویان بعد از زیارت عاشورا که در مسجد الزهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در بخش فرهنگی باید دوچیز را محور اصلی قرار دهد و به آن پای‌بند باشد؛ یکی قرآن و عترت(ع) و دیگری مسجد و نماز که خوشبختانه هر دو بخش آن در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور موفقیت خوبی کسب کرد.


وی با توجه به حدیث ثقلین گفت: پیامبر اکرم(ص) در آخر عمر خود در مسجد مدینه فرمود«إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی» من از میان شما می‌روم و دو چیز بزرگ در میان شما می‌گذارم یکی قرآن و دیگری عترت(ع) من است و به آن چنگ زنید و عمل کنید هرگز گمراه نخواهید شد.








قلی‌پور: دانشگاه و فضای آموزشی و فرهنگی بسیار مقدس و با ارزش هستند، دانشگاه آزاد اسلامی امکانات و تجهیزات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی وسیع و گسترده‌ای فراهم کرده است

سرپرست واحد بابل به لحاظ اعتقادی این دو اصل را مهم خواند و افزود: در باورهای دینی خود به این دو عشق می‌ورزیم و اساس کار دانشگاه بر پایه علم و فرهنگ نهادینه شد.


وی با توجه به زمان ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود و بدون آزمون، گفت: برای تعالی علم و دانش جوانان این مملکت هرچقدر تلاش و فعالیت و آنها را تشویق کنیم ارج و پاداش دنیوی و اخروی خوبی دارد.


قلی‌پور دانشگاه را محیط مقدس دانست و افزود: دانشگاه و فضای آموزشی و فرهنگی بسیار مقدس و با ارزش هستند، دانشگاه آزاد اسلامی امکانات و تجهیزات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی وسیع و گسترده‌ای فراهم کرده است.


قائم مقام فرهنگی دانشگاه آزاد بابل، 25 ماه ذی القعده شب دحوالارض را تبریک گفت و بیان کرد: یکی از چهار روزی که در تمام سال به فضیلت روزه مشهور است و ثواب روزه در این روز معادل ثواب شصت سال روزه‌داری است و به روایتی کفاره هفتاد سال گناه است و به روایتی در این روز امام زمان(عج) قیام خواهد کرد.


سید مختار موسوی باتوجه به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: مرحوم شریف کار بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی انجام داد، یعنی پیشنهاد برگزاری مسابقات قرآن و عترت(ع) ،که هرساله در سطح عالی برگزار می‌شود.


قائم مقام دفتر فرهنگ اسلامی واحد بابل تصریح کرد: احداث مساجد در سراسر دانشگاه های آزاد اسلامی کشور در قلب دانشگاه بزرگترین کار فرهنگی ماندگار است،که خیلی از دانشگاه‌های و مراکز دولتی مشابه آن را ندارند.


وی از قلی‌پور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل که در دانشگاه مسجدی به این زیبایی ایجاد کرده که نظیر آن در جامعه کم است قدردانی کرد.


موسوی از دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی و قلی‌پور سرپرست واحد بابل برای رهنمود و حمایت‌های ویژه درباره برگزاری مسابقات قرآن و عترت(ع) تشکر و قدردانی کرد.


در بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی پژوهشی در بخش استادان، دکتر علی اکبر شوبکلایی در رشته فیلم‌نامه‌نویسی و داستان نویسی در بخش دانشجویی ارسلان دیوبند صورتی در رشته معرق به مقام نخست کشوری رسیدند.


همچنین در بیستمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت (ع) نیز در بخش استادان سید محمد حسینیان کریمی در رشته آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه و در بخش دانشجویی در رشته حفظ 5 جزء نیز سعیده پیشکار مقام نخست کشوری را کسب کردند.


ارسلان دیو بند صورتی دانشجوی واحد بابل در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در بخش دانشگاهی در رشته معرق، حائز کسب مقام برتر کشوری شد.


در پایان جوایز نفیس برابر بخشنامه سازمان مرکزی نفرات برتر کشور بیستمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل به همراه لوح سپاس به این عزیزان از سوی واحد بابل اهداء شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل از جمله واحدهای است که همه ساله در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن و عترت (ع) در برخی ار رشته‌ها حائز رتبه برتر استانی و کشوری می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته