دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 10:09
رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران:

عفونت‌های بیمارستانی در کشور کاهش یافته است

رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران، گفت: تا 10 سال اخیر 80 درصد بیماران بستری در بخش (آی سی یو) دچار مشکل و عفونت‌های شدید می‌شدند اما خوشبختانه در زمان حاضر وضعیت بهتری داریم.
کد خبر : 38084

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر محمد مهدی قیامت در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر با توجه به افزایش استانداردهای مراقبتی، افزایش تخت‌های آی سی یو، توجهات وزارت بهداشت و افزایش آموزش مراقبت‌های ویژه شاهد بهبود شرایط و نزدیک شدن به استانداردهای مربوط به مراقبت در بخش‌های آی سی یو و بالطبع عفونت‌های بیمارستانی در تهران و مراکز استان‌ها هستیم.


وی ادامه داد: البته ما هر چه از مرکز دور می‌شویم این مشکلات را به ویژه در مناطق دور افتاده بیشتر ملاحظه می‌کنیم که باید برای این مراکز نیز فکری اساسی کرد و چاره‌ای جدی اندیشید.


رئیس انجمن آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه ایران، ترومبا آمبولی را مرگ خاموش دانست و گفت: بحث ترومبا آمبولی در تمام دنیا جدی است و شاید جزو یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مراقبت پیشگیری و درمان است.


وی عنوان کرد: تمام بیمارانی که بستری هستند یا دچار برخی بیماری‌های زمینه‌ای هستند، مستعد ترومبا آمبولی‌اند؛ به همین دلیل در تمام دنیا با تدوین راهنماهای بالینی خیلی قوی توسط افراد سرشناس و با تجربه، روش‌های پیشگیری از آن را هر سال به صورت دستورالعمل‌های خیلی مفصل تدوین و اعلام می‌کنند.


به گفته قیامت، ایران جزو اولین کشورهای منطقه است که به همت انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه طی چهار سال اخیر، نخستین راهنمای بالینی دراین زمینه را تدوین کرده که خیلی هم تأثیرگذار بوده و از آن استقبال خوبی نیز شده است.


معاون آموزشی و پژوهشی نظام پزشکی تهران، گفت: ترومبا آمبولی به معنای تشکیل لخته در درون رگ خونی و سپس حرکت آن از طریق رگ به محل دیگر و مسدود کردن رگ در محل جدید است. در ترمبا آمبولی، انسداد رگ در بافت هدف موجب بروز اختلال در عملکرد آن می‌شود.


وی افزود: شایع‌ترین محل ایجاد لخته در رگ‌های خونی ساق و شایع‌ترین محل انسداد رگ در عروق ریوی است. ترمبا آمبولی می‌تواند موجب انسداد عروق مغز، دستگاه گوارش و کلیه شود.


به گفته قیامت؛ منشا لخته خون ممکن است در ورید یا شریان باشد.


بر اساس گزارش آنا، دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران از 31شهریور تا سوم مهر 94 در مرکز همایش‌های پژوهشگاه وزارت نیرو برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته