دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 10:40

نگاهی به عملکرد مربیان ایرانی لیگ برتر بسکتبال

لیگ برتر بسکتبال در شرایطی به پایان رسید که شاهد موفقیت مربیانی بودیم که آوازه زیادی در این ورزش نداشتند.
کد خبر : 380813
2634745.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال در شرایطی به پایان رسید که برخلاف انتظار تیم‌های شیمیدر و پتروشیمی بندر امام دیدار فینال را از طریق گیرنده‌های تلویزیونی تماشا کردند و عنوان سوم مشترک نصیب مدعیان اصلی قهرمانی شد.


جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که تیم‌های پالایش نفت آبادان و شهرداری گرگان که عناوین اول و دوم را کسب کردند با هدایت سرمربیان متفکر و صاحب ایده‌ای این عناوین را به دست آوردند.


حماد سامری سرمربی نفت آبادان زمانی در لیگ یک با تیم نفت مربیگری می‌کرد و حالا سرمربی تیم قهرمان لیگ برتر بسکتبال است. در نسل‌های قبل مجید توفیق و اسدالله رحمانیان مربیانی بودند که با بسکتبال آبادان نام خود را مطرح کردند و به این ورزش مهیج کشورمان خدمات زیادی کردند. سامری پا جای مربیان قدیمی گذاشته است و می‌تواند منشأ خدمات بزرگی باشد.


حمیدرضا کلاسنگیانی با شهرداری گرگان نایب قهرمان شد و نشان داد مربی بزرگ و خلاقی است. او در تیمش ستاره زیادی نداشت اما به بازیکنانش شیوه بازی خوب را آموخت و عنوان دومی را با شایستگی کسب کرد.


مهران حاتمی که سابقه مربیگری در تیم ملی را دارد باوجود آنکه پتروشیمی هزینه‌های زیادی کرد به «پولکو» و سوم مشترک بسنده کرد. حاتمی با تیم متمولش بدون بازیکن خارجی قهرمانی در باشگاه‌های آسیا را جشن گرفت اما پتروشیمی پس از مهران شاهین‌طبع که با دلار چهار هزار تومانی تیم بسته بود و مهران حاتمی که با دلار 12 هزار تومانی تیم بست، دومین سال بدون جام را تجربه کرد تا این غول صنعتی فصل آینده با اندیشه‌های متفاوتی وارد رقابت‌ها شود.


شیمیدر با محمدرضا اسلامی قهرمان رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا شد اما در رقابت‌های لیگ برتر این مربی نتوانست موفقیت بزرگی را کسب کند. اسلامی با عنوان سوم مشترک فصل را به پایان رساند و باید از تجربیات تلخی که در نیمه‌نهایی برابر شهرداری گرگان کسب کرد در فصل آینده نهایت استفاده را ببرد.


فرزاد کوهیان که هدایت تیم ملی امید را در اختیار داشت هدایت ذوب‌آهن را در شرایطی پذیرفت که این تیم پس از مدتی غیبت به لیگ برتر بازگشته بود. کوهیان زمان کافی برای هدایت سبزپوشان اصفهانی را نداشت  و برای همین قهرمان سابق ایران به پلی‌آف صعود نکرد.


 آویژه صنعت پارسا مشهد فصل را با مجید ولی‌پور آغاز کرد و در ادامه محمد قیاسی سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت. جوانگرایی و توسعه بسکتبال را می‌توان مهم‌ترین اثر این دو مربی در مشهد دانست.


پگاه ایران با رضا محمدی منش و نیروی زمینی با احمد مازیستان تلاش زیادی کردند تا تیم‌های‌شان برابر حریفان قدرتمند سربلند باشد و باید از محمدی منش بابت بازگشت محمد اوجاقی به لیگ برتر تقدیر کرد و از مازیستان به خاطر معرفی جوانانی چون سینا واحدی و امیررضا شه روش تشکر کرد. جمال صیفی هم در رعد پدافند دزفول تلاش خود را کرد ولی بضاعت تیم او برای موفقیت کم بود و این تیم تنها یک پیروزی را در 16 مسابقه تجربه کرد.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته