دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 19:10
زندویان خبر داد:

فعالیت 104 آموزشگاه هنری در استان بوشهر

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ١٠٤ آموزشگاه هنری در استان بوشهر در حوزه‌های هنرهای نمایشی، تجسمی و موسیقی فعالیت می‌کنند.
کد خبر : 380768
750343_orig.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، محمدحسین زندویان اظهار کرد: ١٠٤ آموزشگاه هنری در استان بوشهر در حوزه‌های هنرهای نمایشی، تجسمی و موسیقی فعالیت می‌کنند که از امروز کار ساماندهی آموزشگاه‌ها آغاز شد.


وی افزود: از این 104 آموزشگاه، ٧٧ آموزشگاه در حوزه هنرهای تجسمی، ٩ آموزشگاه در حوزه هنرهای نمایشی و ١٨ آموزشگاه در زمینه موسیقی مجوز دارند.


معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: با اجرای طرح ساماندهی، آموزشگاه‌های غیرفعال آسیب‌شناسی و نسبت به فعال‌سازی آنها اقدام می‌شود.


زندویان ادامه داد: در این طرح زمینه ارتقای سطح آموزشگاه‌های فعال نیز از طریق سازوکارهای مورد نیاز فراهم می‌شود.


وی افزود: صدور کارت صلاحیت آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است.


زندویان تصریح کرد: همه متقاضیان دریافت کارت صلاحیت تدریس و تمدید کارت در رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و مد و لباس می‌توانند برای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی www.aes.farhang.gov.ir مراجعه کنند.


معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین به آغاز تدوین بانک اطلاعات هنرمندان استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در این ارتباط فعالان حوزه‌های مختلف و هنرمندان موسیقی می‌توانند با مراجعه به سامانه بانک اطلاعاتی موسیقی کشور نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.


زندویان افزود: سامانه مربوط به فعالان هنرهای نمایشی و تجسمی نیز به‌زودی فعال و برای هنرمندان اطلاع‌رسانی می‌شود.


معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در پنج سال گذشته استان بوشهر هیچ‌گونه جشنواره‌ای در سطح ملی برای هنرهای تجسمی نداشته که در این زمینه سعی در برگزاری یک جشنواره مطلوب در سطح ملی داریم.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته