دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 02:41
حسینی‌راد در گفتگو با آنا:

آش و حلیم به دلیل دیر هضم بودن برای افطار مناسب نیستند

متخصص طب سنتی گفت: افطاری را سبک میل کنید و از خوردن آش، حلیم و کله‌پاچه در افطار اجتناب کنید؛ این غذاها دیرهضم هستند و باعث می‌شوند سحر اشتها نداشته باشید.
کد خبر : 380755
افطار-و-سحر-660x330.jpg

مژگان حسینی‌راد در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: وعده سحری را از دست ندهید زیرا ضعف شما را در طول روز از بین می‌برد.


وی ادامه داد: پزشکان طب سنتی معتقدند که باید غذا را وقتی کاملاً اشتها دارید تناول کنید، اما ازآنجاکه خوردن سحری بسیار اهمیت دارد تلاش کنید وعده افطار را سبک بخورید تا اشتها برای خوردن سحری داشته باشید.


این متخصص طب سنتی تأکید کرد: افطاری را کاملاً سبک میل کرده و از خوردن آش، حلیم، کله‌پاچه در وعده افطاری اجتناب کنید زیرا این غذاها دیرهضم هستند و سبب می‌شوند که در زمان سحری اشتها نداشته باشید.


حسینی‌راد تأکید کرد که در وعده سحر نیز نوع غذایی که مصرف می‌کنید را درست انتخاب کنید. خوردن غذاهای چرب و تند برای وعده سحر به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست زیرا فعالیت بدنی کاهش‌یافته و سبب می‌شود فرد روزه‌دار بیشتر تشنه شود.


وی با اشاره به اینکه در طب سنتی توصیه‌ شده است که بین خوردن غذا و خوابیدن حتماً فاصله چند ساعته باشد، ادامه داد: تلاش کنید زودتر وعده سحری را میل کنید تا دچار نفخ شکم و رفلکس معده نشوید.


این متخصص طب سنتی تشریح کرد: مصرف سبزی در وعده سحر سبب می‌شود که در طول روز تشنه شوید، به همین دلیل تلاش کنید که سبزی پخته برای سحر استفاده کنید.


وی اضافه کرد: پزشکان طب سنتی خواب طی روز را توصیه نمی‌کنند و تنها معتقدند که خواب قبل از نهار که به خواب قیلوله معروف است می‌تواند قوای بدن را تجدید کند، اما در ماه رمضان به دلیل نخوردن غذا خوابیدن در طول روز برای تقویت قوای بدنی و بازگرداندن رطوبت به بدن مفید است به‌ شرط آنکه در زمان افطار نباشد.


انتهای پیام/4122/4087/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: متخصص طب سنتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته