دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 00:58
دانشگر در گفتگو با آنا:

هر فرد حقیقت‌جو مخاطب کتابم است

نویسنده کتاب «تولد در لس‌آنجلس» گفت: : هر فردی که آماده قبول حقیقت است مخاطب این کتاب است، حالا چه این فرد دین‌دار باشد چه بی‌دین باشد.
کد خبر : 380699
1303443943.jpg

بهزاد دانشگر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره کتاب «تولد در لس‌آنجلس» که به تازگی وارد بازار کتاب شده است گفت: کار در حقیقت اولین جلد از یک مجموعه‌ است درباره زندگی آدم‌هایی که بیرون از ایران بسر می‌بردند و در یک فضا و فرهنگی که شاید نسبت کمتری با دینداری و ایمان داشته زندگی می‌کردند و هر کدام در هر جایی، به صورت خاص با مسئله دین و فطرت مواجه می‌شوند.


وی بیان کرد: مثلاً در این کتاب قهرمان داستان، در یک اتفاق و ماجرایی با قرآن آشنا می‌شود و قرآن باعث می‌شود که زندگی خودش را از نو تعریف و مرور کند و شکل دیگری از زندگی را در پیش بگیرد که البته این کار خیلی هم آسان نیست و در یک فضایی مثل کشور آمریکا سختی‌ها و مشکلات و در عین حال شیرینی‌هایی را به همراه دارد و در حقیقت داستان بالا و پایینی‌های این زندگی است، تا جایی که در نهایت منجر می‌شود به خروج ایشان از آمریکا به خاطر شدت آن مقاومت‌ها و مشکلات و مسائلی که با آن‌ها مواجه بودند.


این نویسنده درباره انگیزه‌های خود برای نگارش کتاب «تولد در لس‌آنجلس» عنوان کرد: ما با دو مدل آدم و انسان در این روزگار مواجه هستیم. انسان‌هایی که ولایت خداوند را می‌پذیرند و انسان‌هایی که این ولایت را نمی‌پذیرند. بخشی از ماهایی که از کودکی این ولایت را پذیرفته‌ایم و در یک خانواده متدین یا مسلمان به دنیا آمده‌ایم، بعضاً متوجه نیستیم که چه نعمتی را در اختیار داریم.


دانشگر اظهار کرد: بسیاری از ما برخی مواقع گمان می‌کنیم انسان‌هایی که محدودیت‌ها و قید و بند و باید و نباید را در زندگی‌شان ندارند، چقدر زندگی راحت‌تری دارند؛ این سلسله کتاب‌ها به ما نشان می‌دهد که این آدم‌ها چه می‌شود که آن آزادی‌ها را کنار می‌گذارند و قید و بند و باید و نباید دین را می‌پذیرند و بعد از این پذیرش، تازه چه سختی‌هایی را باید تحمل کنند و با چه مشکلاتی مواجه شوند. این شاید یک نگاه درست‌تری به ما در مورد زندگی که در آن قرار داریم و ولایتی که پذیرفته‌ایم بدهد.


وی با تأکید بر اینکه جامعه مخاطب من هر فردی است که فطرتی دارد، تصریح کرد: هر فردی که آماده قبول حقیقت است مخاطب این کتاب است، حالا چه این فرد دین‌دار باشد چه بی‌دین باشد. حتی دین‌دارها هم گاهی اوقات مشکلات و مسائلی را در زندگی‌‌شان دارند و با آسیب‌هایی مواجه می‌شوند که نیاز است یک بار دیگر این مسائل را از دیدگاه کس دیگری که شبیه آن‌ها نبوده مرور کنند.


این نویسنده خاطرنشان کرد: اصرار دارم سوژه‌ها را از فرهنگ‌ها و فضاها و کشورهای مختلف انتخاب کنم تا این حس به‌وجود نیاید که فقط از داخل یک فرهنگ و با یک نگاه به مسئله دینداری نگاه می‌کنم.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته