دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کاوه در گفتگو با آنا:

صادرات مقاطع فولادی به حالت قبل بازگشت

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله فولادی با بیان اینکه صادرات مقاطع فولادی به روال گذشته بازگشت، گفت: منتظر دستور وزیر درباره مجاز کردن صادرات کارخانه‌ها هستیم.
کد خبر : 380657
1397110518445957016450044.jpg

امیرحسین کاوه در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره ممنوعیت صادرات مقاطع فولادی مانند لوله و پروفیل گفت: بر اساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار بوده است که کارخانه‌ها و نمایندگان رسمی شرکت‌های تولیدکننده فولاد صادرکنندگان مجاز شناخته شوند.


وی با بیان اینکه این دستور یک ماه قبل توسط وزیر برای حمایت از صادرکنندگان فولاد صادرشده بود، افزود: متأسفانه این دستور مستقیم وزیر در معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل به بخشنامه‌ای شده است که مانع عمده صادرکنندگان فولاد شده است.


دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران تصریح کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که در حال حاضر در حال اجراست باید برای هر کامیون صادرات فولاد از سوی تولیدکنندگان لیستی تهیه شود و آن را به معاونت معدنی ارائه کنند تا درنهایت این لیست بعد از تأیید این معاونت برای گمرک ارسال شود.


کاوه افزود: به علت اینکه حجم ثبت لیست کامیون‌های صادرکنندگان مقاطع فولادی زیاد بود و معاونت معدنی با توجه به کمبود منابع انسانی نتوانست این کار را ادامه دهد مسئول این معاونت تصمیم گرفت تا با متوقف کردن این رویه به دنبال اصلاح آن برآید.


وی تأکید کرد: بر اساس جلسه‌ای که در این رابطه برگزار شد قرار شد فعلاً صادرات مقاطع فولادی به همان صورت و رویه اشتباه گذشته یعنی با تأیید کامیون به کامیون توسط معاونت معدنی انجام شود تا دستور مقتضی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره این موضوع صادر شود.


انتهای پیام/4092/4083/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته