دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 11:31
معاونت بين‌الملل دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد حمایت خود را از دانشجویان افغانستانی ادامه خواهد داد

معاونت بين‌الملل و امور دانشجويان غيرايرانی دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کرد که حمايت خود را بيش از پيش از دانشجويان تبعه افغانستان ادامه خواهد داد.
کد خبر : 380579

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاونت بين‌الملل و امور دانشجويان غيرايرانی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به اظهارات اخیر معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشور، بیانیه‌ای خطاب به دانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد اسلامی صادر کرد.


در این بیانیه آمده است: با توجه به اظهارات يكی از مسئولان بلندپايه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران و بروز برخی نگرانی‌ها از سوی دانشجويان تبعه افغانستان و خانواده‌های آنان، بدين‌وسيله به اطلاع می‌رساند دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اهداف كلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران و با توجه به اشتراكات تاريخی و فرهنگی با ملت بزرگ افغانستان حمايت خود را بيش از پيش از دانشجويان تبعه افغانستان ادامه خواهد داد. پيرو فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالی) درخصوص تكريم مهاجران كشور افغانستان و ضرورت تقویت همکاری و همدلی میان ایران و افغانستان، دانشگاه آزاد اسلامی نيز با توجه به اشتراکات دیرین و ماندگار دو کشور، درصدد ايجاد وحدت و همبستگی بیشتر است و برای تحكيم و ابرام اين مهم كه خود تقويت‌كننده وحدت جهان اسلام است، از هيچ كوششی فروگذار نخواهد كرد.


در ادامه این بیانیه آمده است: تلاش برای حفظ و تداوم این وحدت در حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نشانه بلوغ دو كشور است و امیدواریم این وحدت پایدار به رشد و توسعه بیش از پیش ايران و افغانستان بینجامد. پيروزی‌های مشترک ايران و افغانستان در جنگ عليه داعش و تروريسم منطقه‌ای طی ساليان گذشته، پيوندهای وثيق گذشته را استوارتر نموده است. نوجوانان و جوانان افغانستان در ایران بدون محدودیت مشغول تحصیل در رشته‌های مورد نيازشان هستند و ايران اسلامی طی دهه‌های گذشته ميزبان ده‌ها هزار نفر از دانشجويان تبعه افغانستان بوده است و اين يقيناً اتفاق مباركی برای هر دو كشور است. ایران همواره در مقاطع حساس در کنار کشور افغانستان بوده و تلاش وافر نموده تا ميزبان خوبی برای آنها باشد.


در قسمت پایانی این بیانیه آمده است: اراده ایران بر توسعه روابط و همکاری‌ها با همسایگان از جمله کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی افغانستان، در تمام عرصه‌هاست و در اين راه دانشگاه آزاد اسلامی تلاش خواهد كرد تا بسترهای علمی و آموزشی را بيش از پيش برای تحصيل دانشجويان افغانستان و كمک به رشد جامعه نخبگی اين كشور تاريخی همانند گذشته مهيا سازد.


انتهای پیام/4107/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته