دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1394 - 10:23

صادرات مرغ از ایران ناچیز است

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه صادرات مرغ از کشور ما بسیار ناچیز است، گفت: همین مقدار صادرات نیز به علت پایین بودن قیمت داخلی محصول انجام‌ می‌شود.
کد خبر : 38054

محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا میزان صادرات مرغ در کشور را حدود 5 درصد کل تولید و 80 هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: نمی‌توان چندان بر روی صادرات مرغ حساب کرد، چرا که در صادرات باید قدرت رقابت‌پذیری با سایر کشورها وجود داشته باشد.


وی تصریح کرد: هزینه تمام شده صادرات مرغ محصول در کشورهای هم رتبه ما بسیار متفاوت است و اگر قیمت مرغ در کشور متعادل نشود، یقینا نمی‌توانیم برای صادرات با کشورهای دیگر رقابت کنیم.


یوسفی اظهار کرد: برای افزایش سهم صادرات ایران دولت باید تمهیداتی مانند جوایز صادراتی درنظر گیرد تا ایران بتواند در کنار کشوری مانند برزیل به صادرات مرغ بپردازد.


رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه صادرات مرغ از کشور ما طی دو سه ماه گذشته به علت بروز آنفولانزای مرغی متوقف شده بود، تاکید کرد: با پاک اعلام شدن ایران از سوی سازمان دامپزشکی کشور و سازمان بهداشت جهانی دام، صادرات مرغ از حدود یک هفته گذشته از سر گرفته شد.


وی کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ارمنستان را مصرف کننده مرغ ایران عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته