کاربران شبکههای اجتماعی با چه هدفی در این فضا فعالیت میکنند؟
به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سایت wersm، امروزه همه ما از شبکههای اجتماعی استفاده میکنیم، البته اگر نگوییم همه ولی بخش زیادی از جمعیت چنین هستند.
همه ما میدانیم که استفادهکننده آن هستیم ولی نمیدانیم چرا؟
این موضوعی است که شرکت گلوبال وب ایندکس (GlobalWebIndex)- یک شرکت تحقیقاتی حوزه مارکتینگ به آن پرداخته است.
دلیل اصلی برای فعال بودن ما در شبکههای اجتماعی همچون تلگرام، فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی چیست؟
پاسخ به این سؤال واضح و آشکار است، بسیاری از ما بهخاطر در ارتباط بودن با دیگران و همچنین بهروز بودن و اطلاع از آنچه که در جهان اتفاق میافتد از شبکههای اجتماعی استفاده میکنیم.
براساس پژوهشهای انجام شده 42 درصد از افراد بهمنظور ارتباط با دوستانشان و 41 درصد نیز بهواسطه بهروز بودن و آگاهی از اخبار و رویدادهای روزمره جهان از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
نکته جالب در بررسیهای صورت گرفته این است که یک سوم کاربران شبکههای اجتماعی هدفشان در زمان استفاده شبکههای اجتماعی جستجو برای آگاهی از محصولات و کالاهای جدیدی است که آنها قصد خرید آن را دارند.
اصطلاحاً به این نوع استفاده از شبکههای اجتماعی استفاده منفعل و یا مجهول (passive networking) میگویند، بدین معنی که افراد بهجای مشارکت در این فضاها بهدنبال مصرف محتوا هستند.
انتهای پیام/4122/4105/
انتهای پیام/