دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 06:36
قاسمی در گفتگو با آنا:

آقایان بیشتر تمایل دارند همسران شاغل را برای ازدواج برگزینند

کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی گفت: برخی آقایان بیشتر تمایل دارند، همسران شاغلی را برای ازدواج برگزینند تا بتوانند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.
کد خبر : 380470
img11173127_1-800x480.jpg

آرزو قاسمی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان، خانواده و جوانان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره ازدواج گفت: ازدواج یکی از بهترین نیازهای آدمی است که دین مقدس اسلام به آن اهمیت فراوانی داده است و آن را از بهترین سنت‌های دینی شمرده که مایه برکات بی‌شماری است.


وی درباره اینکه چرا سن ازدواج در جامعه بالا رفته است، اظهار کرد: امروزه یکی از مسائلی که جامعه و خصوصاً جوانان ما را آزار می‌دهد بالا رفتن سن ازدواج در جامعه ماست که مشکلات ناشی از آن گریبان‌گیر جامعه و جوانان شده است. به همین دلیل شاهد گسترش روابط زن و مرد خارج از چارچوب خانواده در جامعه هستیم.


کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی گفت: افزایش سن ازدواج علل مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها مشکلات اقتصادی و مالی است که کار را دشوار می‌کند زیرا برای یک پسر که تا 24 سالگی مشغول تحصیل بوده و تا 26 سالگی دوران سربازی را گذرانده و حالا می‌خواهد وارد عرصه اقتصاد جامعه بشود، دشوار است که به‌زودی وسایل لازم برای ازدواج را تأمین کند. همین می‌شود که سن ازدواج بالا و بالاتر می‌رود که علت این مشکلات اقتصادی تاحدی به مشکلات در نظام اقتصاد جامعه برمی‌گردد.


قاسمی افزود: یک مسئله دیگر هم که قابل طرح است مسئله مهریه بالایی است که این روزها وضع می‌شود که هیچ پایه و اساسی ندارد؛ ممکن است بعضی بگویند این تضمینی است برای این که طلاق کمتر شود و با مشکلاتی که در زندگی پیش می‌آید زوجین سریع به طلاق رو نیاورند؛ اما این سخن اشتباهی است؛ زیرا اگر مشکلات خیلی حاد نباشد به سادگی به طلاق نمی‌رسد و اگر هم مشکل حاد باشد این که ما بخواهیم به زور مهریه بالا از طلاق جلوگیری کنیم کار خنده‌داری است؛ چراکه ازدواج برای به آرامش رسیدن طرفین است و حال آنکه طرفین در این حالت با ادامه ندادن این زندگی آرامش بیشتری دارند و ادامه این زندگی برای آنان تلخ‌تر است تا به زور حفظ کردن آن.


این فعال در حوزه ارتباطات و رسانه ادامه داد: بعضی ممکن است بگویند چرا مسئله را این قدر جدی می‌کنید؛ مهریه را کی داده و کی گرفته؟ در مقابل این حرف باید گفت که اولاً مهریه صرفاً برای تعیین کردن یا پرداخت موقع طلاق نیست بلکه بر اساس دستور اسلام مهریه زن را باید در زندگی به عنوان حق به او پرداخت کرد.


قاسمی دیدگاه برخی  پسران و دختران مجرد درباره ازدواج  را اینطور بیان کرد: در شرایط کنونی یافتن همسر مناسب دشوار شده است زیرا آقایان بیشتر تمایل دارند زنان شاغلی را برای ازدواج برگزینند تا بتوانند از زیر بار مسئولیت و به قولی نان‌آوری صرف برای خانواده، شانه خالی کنند و بخشی از مسئولیت خود را بر دوش زنان بگذارند. از طرفی دختران تمایل دارند با مردانی که از لحاظ مادی در سطح بالایی قرار دارند ازدواج کنند تا در رفاه زندگی کنند.


انتهای پیام/4046/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: سن ازدواج
ارسال نظر
هلدینگ شایسته