دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 10:27
سیف‌الله پور در گفتگو با آنا:

بهترین‌ها برای تیم ملی نوجوانان انتخاب می‌شوند

مدیر تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: با برگزاری چندین اردو بهترین‌ها را برای بازی در تیم ملی انتخاب خواهیم کرد.
کد خبر : 380445
8759_866.jpeg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی نوجوانان اردوهای آماده‌سازی را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد تا در مسابقات انتخابی جام جهانی شرکت کند. گفتگویی با پیروز سیف‌الله پور  مدیر تیم ملی فوتبال نوجوانان داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.


آنا: اردوی اول چه مدت بود و چند نفر بودید؟


سیف‌الله پور: 26 تا 30 فروردین بودیم. فعلاً بحث استعدادیابی را داریم. تمام بازیکنانی که قبلاً استعدادیابی شدند طی گروه‌های 27 یا 28 نفره تقسیم شده، به اردو می‌آیند، توسط مربیان آنالیز شده و بعد از اردوی آخر اردیبهشت یا خرداد 40 نفر از کل ایران انتخاب می‌شوند که به اردوی اصلی می‌رویم.


آنا: چند مرحله اردو دارید؟


سیف‌الله پور: سومین مرحله‌مان از 23 تا 30 اردیبهشت انجام می‌شود. اگر خرداد را هم بخواهیم حساب کنیم 18 تا 30 خرداد هم دور مقدماتی‌مان مراحل اردویش به پایان می‌رسد.


آنا: اردوی قبلی چند نفر بودند و چند نفر اضافه شدند؟


سیف‌الله پور: ما در هر اردو چون براساس مرکز ملی مجبوریم نفرات معرفی کنیم، نمی‌توانیم پذیرای بیشتر از 25 یا 26 نفر باشیم چون کیفیت انتخابی هم پایین می‌آید.


آنا: در این اردو 49 نفره هستید؟


سیف‌الله پور: بله، 16 تا هجدهم 25 نفر به ما ملحق شدند. فردا گروه اول خروج می‌کنند، گروه دوم ساعت دو تا سه به ما می‌پیوندند و همان تعداد 25 تا 26 نفر، از بین این دوستان تعدادی غربال شده و به گروه اول ما که 25 نفر هستند، در مجموع با 40 نفر از 23 تا 30 اردیبهشت اردوی اصلی‌مان برگزار می‌شود.


آنا: مرحله سوم؟


سیف‌الله پور: بله.


در این مرحله اول و دوم بازی دوستانه که نداشتید؟


سیف‌الله پور: خیر. بیشتر بحث خود بازیکنان تمرین ممارستی دارند و خود مربی در این تمریناتی که دارد می‌خواهد بسنجد که بازیکنان در چه رده‌ای از کیفیت قرار دارند.


آنا: مرحله سوم چطور، برنامه‌تان چیست؟


سیف‌الله پور: قطعاً در مرحله سوم کارمان پرفشارتر و سخت‌تر می‌شود چون استعدادهای خوبی داریم و بالطبع از آن تعداد باید 30 تا 35 نفر برای تیم ملی غربال شوند که بعد از اینکه آزمایش مغز استخوان هم می‌گیریم، چون بچه‌ها زیر 16 سال هستند، تمامی امکانات را در نظر گرفتیم که خدای نکرده اشتباهی نداشته باشیم.


آنا: همان‌طور که گفتید الان تست پزشکی گرفته می‌شود که مشکل صغر سنی وجود نداشته باشد؟


سیف‌الله پور: بله، ما یک مرحله آخر خرداد و مرحله بعد از شهریور که وقتی نفر را معرفی می‌کنیم به فدراسیون و AFC مطمئن باشیم که هیچ اشتباهی در تیم ما رخ نداده است.


آنا: باشگاه‌ها با شما هماهنگی کردند؟


سیف‌الله پور: قطعاً. خیلی محبت داشتند. چون اطلاع‌رسانی هم خیلی سریع و سخت می‌شد، نهایت همکاری را با ما داشتند و همین‌جا از همه‌شان تشکر می‌کنم.


آنا: رقبایی برای بازی دوستانه مشخص شده؟


سیف‌الله پور: خیر. فعلاً فقط تمرین داریم و هیچ برنامه‌ای براساس حریف تمرینی و مسابقه دوستانه نداریم.


آنا: مرحله سوم هم باز در همان آکادمی است؟


سیف‌الله پور: بله. مراحل اولیه اردوی‌مان تا آخر خرداد حتی تیر هم که یک فرضیه‌ای را پیش‌بینی کردیم در مرکز ملی انجام می‌شود.


آنا: شما در کار داوری بودید، الان سرپرست تیم ملی شدید، داوری را رها کردید؟


سیف‌الله پور: من تا سال 96 داوری می‌کردم، دیگر یک شرایطی پیش آمد که احساس کردم ادامه ندهم و در 40 سالگی دواری را گذاشتم کنار.


آنا: شما از نظر سنی که مشکلی ندارید؟ دوری از داوری موقت است یا دائم؟


سیف‌الله پور: فینال لیگ یک سال 96 که پارس جم جنوبی صعود کرد دیگر چهار گوشه زمین را بوسیدم و خداحافظی کردم.


آنا: یک‌سری مشکلات داوری داشتیم، همیشه بوده اما فصل هجدهم اعتراضات تیم‌ها یک مقدار زیاد بود، موافق با سیستم VAR هستید؟


سیف‌الله پور: قطعاً موافق هستم، اولاً که رساله دکتری خود من ویدئوچک است ولی متأسفانه سخت‌افزار و نرم‌افزاری که در کشورمان باید داشته باشیم را نداریم ولی یک قولی را دوستان در کمیته داوران مخصوصاً آقای رفعتی با حضورشان دادند که در فصل آینده و لیگ پیش‌رو بتوانیم یک حالت داخلی‌اش را داشته باشیم.


آنا: آفلاین یعنی؟


سیف‌الله پور: یک سیستمی را که دوستان خودشان تشریف بردند در قطر، یک سیستمی را کشور قطر در اختیار ما می‌گذارد. تأیید شده AFC و فیفا هست، نه به آن سختی، ولی شما در نظر بگیرید ما این مجموعه را فقط می‌توانیم در تعداد محدودی از ورزشگاه‌های‌مان مثل آزادی، تختی، تبریز و ... داشته باشیم. مطمئن باشید در آینده نزدیک حتماً همه استادیوم‌ها باید به آن مجهز شوند چون روند، روندی رو به رشد است.


آنا: مخالفان VAR می‌گویند جذابیت فوتبال را از بین می‌برد.


سیف‌الله پور: قطعاً و در آن شکی نیست. هنوز ما با دیدن گلی که مارادونا به انگلیس می‌زند لذت می‌بریم، چرا؟ چون یک حالت زرنگی است اگر نخواهیم واژه تقلب را به کار ببریم. اما الان دیگر زمانی نیست که بخواهیم با تقلب گلی را به ثمر برسانیم. فکر می‌کنم 90 درصد جامعه و کسانی که در فوتبال هستند تلاش‌شان و تفکرشان بر این است که گل سالم به نظر برسد و واقعاً زحمات تیم از بین نرود. من فکر می‌کنم کسانی که مخالف این هستند در آینده نزدیک به ما می‌پیوندند.


آنا: چرا حضور داوران ما در سطح جهانی و اروپایی کم شده‌اند؟  فقط الان یک آقای فغانی و دستیارش را داریم، چرا کم شده؟


سیف‌الله پور: البته کم نشده. تمام دوستان‌مان که هفت نفر داور و 9 نفر کمک‌داور هستند به فراخور زمان به مسابقات آسیایی مراجعه می‌کنند. حالتی شده که چون فغانی انتظارها را از خودش برده بالاتر، این توقع را از دیگران هم داریم که واقعاً فکر می‌کنم خیلی منصفانه نباشد. اما بقیه دوستان هم سفر می‌روند حالا لِول و گریدشان یک‌مقدار پایین‌تر است.


آنا: فدراسیون تقدیری و تشکری از داوران بازنشسته کرده است؟


سیف‌الله پور: هیئت فوتبال استان خودمان وقتی بازنشسته شدم به همراه چندتا از دوستان نظیر حق‌وردی و طالقانی زحمت کشیده و تقدیری از دوستان داشتند. طبیعتاً هیئت‌ها هم زیرمجموعه خود فدراسیون فوتبال هستند. البته هیچ انتظاری نیست و در این شرایط سختی جامعه ما هم سعی می‌کنیم با این وضعیت کنار بیاییم.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته