دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1398 - 12:15

اروپای ذلیل

اروپا بزرگ‌ترین تجارت جهان را دارد؛ اما آنقدر ذلیل و ضعیف شده که برای همه همکاری‌های منطقه‌ای خود، باید اجازه آمریکای زورگو را بگیرد.
کد خبر : 380324
20180322120924867.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اروپا بزرگ‌ترین تجارت جهان را دارد؛ اما آنقدر ذلیل و ضعیف شده که برای همه همکاری‌های منطقه‌ای خود، باید اجازه آمریکای زورگو را بگیرد. این روند برای ایرانِ مستقل و آزاد که سال‌ها جنگیده تا از زیر یوغ استعمار و استبداد خلاص شود، تحمل‌شدنی نیست.


بازی اروپایی برجام به نقطه صفر خود رسیده و از مزیت مماشات با آن‌ها، نه‌تنها کشور آورده‌ای نداشته بلکه هرروز اقتصادش بیشتر به حالت تعلیق فرورفته است و زیاده‌خواهی‌های اروپا، نیز افزایش یافته. نامه سه روز پیش ایران به تروئیکای اروپا فتح بابی است در آرایش جدید دیپلماسی کشور. یک نمونه‌اش استفاده از ابزارهای جدید برای اعمال فشار بر آن‌هاست که یا به تعهدات‌شان پایبند باشند یا هزینه خدمات گسترده‌ای را بپردازند که دریافت می‌کنند: مبارزه با موادمخدر و میزبانی از مهاجران، دو اقدام سخاوتمندانه و پرهزینه ایران در تمامی سال‌های گذشته بوده و بارها این نکته مطرح شده که چرا باید مدیریت و تأمین منابع این مشکلات را به دوش بکشیم و نقش سازمان‌های بین‌المللی و اروپا چیست که به‌طورمستقیم در این مسائل ذی‌نفع هستند؟


یکی از کشورهای همسایه ما، تاکنون ده‌ها میلیارد یورو از اتحادیه اروپا به‌منظور حل این دو مسأله دریافت کرده و این رقم در‌مقایسه‌با آنچه ایران دریافت کرده، بسیار ناچیز است.


ابزارهای زیادی دراختیار ماست که اگر بنا باشد رگ حیات‌مان گرفته شود، دیگران در منطقه و فرامنطقه هم گرفتار خواهند شد.


منبع:صبح‌نو


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته