دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1398 - 14:20
امیرحسین فلاح*

داستان تکراری مدیران استقلال؛ انتخاب غلط

مسئولان باشگاه استقلال درحالی این روزها دنبال سرمربی جدید خودشان هستند که این سال‌ها عملکرد خوبی در انتخاب‌های خودشان نداشتند.
کد خبر : 380320
34040.jpg

گروه ورزشی خبرگزاری آنا؛ مسئولان باشگاه استقلال بعد از شکست مقابل پدیده مشهد دست به کار عجیبی زدند و درحالی که تنها سه هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده بود وینفرد شفر را از سرمربیگری این تیم عزل کردند و فرهاد مجیدی را به صورت موقت و تا پایان فصل به عنوان نفر اول کادر فنی انتخاب کردند.


تصمیم مسئولان استقلال با واکنش‌های زیادی از سوی کارشناسان و پیشکسوتان این باشگاه همراه بود و عده زیادی اخراج شفر را کار غیرمنطقی تلقی کردند و از نظر آنها شفر باید تا پایان این فصل در استقلال می‌ماند و بعد از آن در مورد ادامه همکاری یا قطع همکاری این مربی آلمانی با باشگاه تصمیم‌گیری می‌شد.


شفر یک سال دیگر با استقلال قرارداد داشت و گفته می‌شود حدود 1 میلیون و 200 هزار دلار هم باشگاه باید برای قرارداد فصل آینده این مربی و دستیارانش به او پرداخت کند که مبلغ بسیار زیادی برای باشگاه استقلال محسوب می‌شود.


بعد از اخراج شفر، مجیدی که به عنوان سرمربی فعالیتش را در این باشگاه شروع کرد گفت که قصد نشستن روی نیمکت تیم به عنوان نفر اول را در سال بعد ندارد و حاضر است به عنوان کمک مربی به مربیان جدید تیم کمک کند.


مجیدی بعد از برد مقابل استقلال خوزستان در مقابل الدحیل به تساوی رسید تا استقلال از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا ناکام بماند تا مسئولان باشگاه بیش از پیش به فکر جذب یک سرمربی جدید برای تیم باشند.


در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای استقلال مانند تیم ملی فوتبال معرفی می‌شوند و آخرین بار هم نام مورسیا سرمربی اسپانیایی باشگاه الشحانیه قطر به عنوان مرد اول نیمکت آبی‌ها در فصل بعد نام برده شد.


خارج از بحث مالی قطع همکاری شفر، مسئولان باشگاه استقلال از نظر فنی باید به این نکته توجه داشته باشند که استقلال طی‌ سال‌های اخیر تغییر و تحولات زیادی در کادر فنی خودش دیده است و شاید یکی از عوامل ناکامی این تیم همین تغییرات زیاد بود.


از روزی که برانکو هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت، استقلال با قلعه‌نویی، مظلومی، منصوریان، شفر و مجیدی کار کرد که هیچ کدام از این مربیان نتوانستند در این سال‌ها استقلال را به روزهای اوجش برگردانند.


در حال حاضر استقلال وارد یک چالش جدید شد و آن هم انتخاب سرمربی جدید برای فصل آینده است و هوادارانی که این مدت باید لحظه به لحظه اخبار باشگاه را رصد کنند تا ببینند چه کسی روی نیمکت آبی‌ها در فصل بعد خواهد نشست.


اما نکاتی که مسئولان استقلال برای جذب سرمربی جدید باید توجه کنند این است که دنبال مربی باشند که از همه نظر بتواند به درد استقلال بخورد و مانند شفری نباشد که با «دبدبه و کبکبه»  فراوان وارد ایران شد و بعد از چند برد به عنوان «شیر ژرمن» و ناجی استقلال از او یاد شد اما سرانجام از این باشگاه اخراج شد.


باشگاه استقلال عزمش را برای استخدام مربی خارجی جذب کرد و همانطور که مدیران این باشگاه می‌دانند جذب مربی خارجی از نظر مالی هزینه‌های سنگینی برای باشگاه به همراه دارد و بهتر است تا در انتخاب این مربی جدید از نظر پیشکسوتان و کارشناسان استفاده کنند تا فردی روی نیمکت استقلال بنشیند که بار دیگر در پایان فصل آینده صحبت قطع همکاری و یا اخراج او نباشد.


*دبیر سرویس ورزشی خبرگزاری آنا


انتهای پیام/4051/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته